fredag 31 oktober 2008

Jag har fått min första utmaning av Syster yster. Man skriver sju saker om sej själv och utmanar sju andra bloggar.

1. Jag har ett speciellt fack i hjärnan, där jag lagrar mååånga telefennummer och registreringsskyltar. Det kan vara bra att kunna!!!!

2. Choklad är GOTT! Favoriten just nu är Marabous mjölkchoklad med lakrits.

3. Jag vill gärna ha koll på det mesta själv. Har lite svårt att lämna över till nån annan. Jobbar på det och det har blivit lite bättre.

4. I min ungdom har jag städat på ett häkte. Det var faktiskt lite spännande.

5. Jag åker hem till mamma och manglar mina lakan. De måååste vara släta och det tycker sonen också.

6.På min köksbänk samlas alla möjliga och omöjliga saker. Jag tycker inte om röra, men där får jag aldrig ordning.

7. Jag gör gärna listor på allt. Att göra, att packa, ärenden osv...

Jag skickar utmaningen vidare till Veras vimsiga värld, Vardagsrummet, Annas tankar och funderingar. Det är nog de som finns kvar som kollar min blogg så det får räcka. Är det någon annan som tittar in och känner sej utmanad så är det bara att svara!!

Idag har jag tagit ledigt eftersom barnen har höstlov. Sonen och en kompis ska ha Halloweenparty, det har blivit lite tradition för dom. Så dagen kommer att ägnas åt att handla, duka mm. Ska försöka få en klipptid till sonen som är alldeles för långhårig. Kanske hinner jag också röja på köksbänken!!!
Ha en bra fredag!!

5 kommentarer:

Grodmamman sa...

Känner igen det där med röran på köksbänken, fast här är det köksbordet!=)
Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Vad kul att läsa dina svar:)
Ha en fin kväll.
Kram Lallis

Anonym sa...

Nej men är det inte f.d. kollegan!!! Va kul att få läsa din blogg! Va roligt att du tillslut tog dig i kragen och fixade till en sida!
Mangla lakanen!!! Herregud, noga vet jag att du är, men det här visste jag faktisk inte!!
Vi hörs vidare!
Kram på dig o hälsa de andra!

Anonym sa...

Glömde skriva vem det va i från, men det kanske du redan fattat!
Kram Linda

Geta sa...

Tjena gamla kollega! Kul att du hittade hit! Tänka sej att jag vågade till slut. Nu är det dej vi väntar på!!
Kram