onsdag 8 oktober 2008

Vinden

När jag började blogga var tanken att det till stor del skulle bli en sorts dokumentation över vårt vindsprojekt. Hittills har jag inte skrivit ett ord om det!! Vi bor i ett sutterängradhus med oinredd vind. Många grannar har inrett vinden och fått små mysiga rum. Vi har länge funderat och funderat om vi har lust, råd och ork att göra det. Så har vi nu äntligen bestämt oss för att göra det som ett långtidsprojekt. Vinden är nu "utrymd"....jisses vad skräp det fick plats där uppe!! Mycket är slängt, en del skänkt och mycket är kvar i garaget iväntan på skolans årliga loppis. Mannen spenderar så mycket tid som möjligt på vinden....vilket inte är allt för mycket med heltidsjobb och alla andra sysslor. Så småningom ska jag visa bilder där ifrån.

Nu till något helt annat!! Idag har jag och fem av mina jobbarkompisar bokat biljetter till Peter Jöbacks julkonsert!!!! Den julskivan brukar gå varm i CD-spelaren här hemma så fort det blir "lovligt" att spela julmusik. Jag längtar redan!!

4 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej...väntar oxå på att höra på Jöback...ska bli kul:)..och du...du hade stängt fönstrena såå ordentligt så:)..syns ..PIA

Grodmamman sa...

Jag gillar också Jöback! Han sjunger så himla bra.
Kram

Lena sa...

Visst ska det bli kul att åka på Jöback...det ser jag fram emot. Bra idé! Jag har gjort ett julinköp denna veckan, kolla hos mig! Det var världens impulsköp men jag kunde inte låta bli!!!

Fritidsproblem får man aldrig när man ska fixa o dona hemma. Jisses vad tid det tar, men tar man det på lång sikt går det an. Ha en bra helg! Kram Anna ♥

Vera sa...

Hörru Geta....kort från vinden, PRONTO!!
Jag vill också på Jöback...typiskt att han inte checkade med mig innan han la sin konsert just den dagen!!!!
Sii jo måndäj