torsdag 2 oktober 2008

Dagarna de går..

och går efter varandra... Så sjunger vi varje dag på mitt jobb och det känns banne mej som om de bara går fortare och fortare! Idag hämtade jag sonen på fritids, hem och lagade mat. Hann med att sätta en matbrödsdeg och starta en tvätt. Efter maten röjde jag i köket och barna städade hos sina husdjur, två marsvin. Det är ett ständigt tjatande om matning och städning men nu blev det gjort nästan utan bråk. Jag hade nämligen lovat barnen att vi skulle se på film ikväll. Så efter att ha hängt tvätt, startat en ny maskin, strukit och hängt upp nya gardiner i vardagsrummet så bänkade vi oss framför tv:n. Vi såg Guldkompassen, inte riktigt i min smak men det är inte så ofta jag "offrar" mej för barnen. De var nöjda ända till slutet som var jättekonstigt. Det blev liksom inget slut!! Nu börjar däremot den häe dagen närma sej sitt slut. Brödet är utbakat, barnen ligger i sina sängar och jag väntar på att maken ska komma hem från jobbet. Kanske orkar vi se Lyxfällan som jag spelar in, det tycker jag är ett intressant program. Lämna gärna ett avtryck om ni är inne och kikar!!

4 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej..så du ska se lyxfällan..tycker det mest är beklammande :)..duktig du är då..bakat bröd..vad blev det för nåt ?...bild saknas:)

ha de..syns i möra..kram..PIA

Vera sa...

Guldkompassen som är så bra!! Det är ju första filmen av tre tror jag, så inte undra på om slutet var knasigt då......
Såg Mamma Mia igår kväll... mannen hemma tyckte nog inte att det var någon höjdarfilm....men jag blev alldeles varm.
Du har väl med liten smakbit till jobbet sedan va!!!!

Grodmamman sa...

Känner igen det där med att dagarna bara går och går!=)
Här satt vi också och tittade på Lyxfällan. Tycker bara att de verkar så korkade de som är med. Undrar varje gång hur de tänker.
Kram

Marie sa...

Hej!
Tack för din kommentar hos mig och välkommen till bloggvärlden. Jag kan bara hålla med, dagarna går verkligen fortare och fortare. Vart tar tiden vägen?

Ha en bra vecka!
Kram Marie