lördag 27 september 2008

Tallrikshyllan...

Kommer nu på bild...tror jag. Inhandlad på loppis för 20:- såg den först ut så här... inte värst vacker tyckte jag. Så efter ett tag kom penseln fram. Jag är ingen van målare så tipsen från kollegan Pia var välkomna. Först blev hyllan svart...
sen blev den vit i några lager. Nu ska den "bara" sandpappras lite och så ska jag försöka bestämma mej för var jag ska ha den!!

Jag känner nu att min tid inte riktigt räcker till för allt som jag måste, borde och vill. Då känns det skönt att titta in hos andra bloggare och se att jag inte är ensam om att känna så.
Idag har jag varit med sonen som har provat på handboll. Det gillade han och det passar bra, han har inte haft någon "vinteraktivitet" förrut. Sen har jag ialla fall hunnit med att göra höst i köket. Bytt gardiner,ljuslyktor och plockat, plockat och plockat.....Var kommer alla saker ifrån. Nåt mer ska väl bli gjort innan det blir TV- soffan och Svensson Svensson.


3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Kul med en ny bekantskap!=) När jag startade min blogg så var det mest för min egen skull, den var min dagbok. Efter ett tag visade det sig att det var andra som tyckte att det jag skrev var intressant och på den vägen är det!=)
Periodvis blir det mycket inredning och pyssel på bloggen, periodvis handlar det bara om min vardag. Tyvärr finns inte alltid tiden för att pyssla och inreda och inte pengarna heller för den delen!=)
Tallrikshyllan blir jätte fin!
Kram

♥ Pia... sa...

Hej..så fin den blev hyllan..så skynda dej få upp den nu.. ..den verkar inte så bred...min som jag nääästan målat klart..fattas ett lager..vet inte vart det tog vägen:)..är mycket bredare och kanske därför inte blir så fin där jag tänkt den skulle vara...kanske det är därför jag INTE målat klart den??..nu sitter jag och pustar ut lite framför datorn..har "bara"en liten kille att passa nu..helgen har gått fort och i racerfart.. i morn ska jag ha sovmorgon.tror att den killen som sover över i natt inte är såå morgonpigg som den som sov över här i natt..snacka om morgonpigg!!..5 slog han upp sina blå första gången..lyckades få honom att sova en timme till sen ..var det bara för mormor att kravla sej upp....men det gick allt ganska bra ändå:).. läste du om granne med selma som var i aftonbladet bilaga igår?.. nu ska vi läsa kvällssaga och sen sover vi nog ...zzzzzzzzzzz..natt..PIA

Anonym sa...

Snygg!! Inte kan man tro att den kostade 20 kronor. Ska bli spännande att höra var den hamnar. Nu väntas det idol här, vi ses i morronbitti//Lena