onsdag 15 oktober 2008

Pysselsugen!

Jag vill pyssla! Men jag vet inte riktigt vad och när jag ska få till det. Igår var jag och tittade på en stickutställning med mycket fina saker. Då blev jag väldans sticksugen. Idag när jag kom hem satt dottern och tränade på att sticka, då blev jag ännu mer sugen.
Dessutom väntar jag på en julpysselbok från Skaparglädje som jag hoppas ska ge mycket inspiration. Jag har i alla fall inhandlat lite jultyger på IKEA.
Det får bli allt för idag. Ska försöka kurera min hals som ännu inte är återställd.

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Undrar om vi sitter och väntar på samma bok!=) Jag väntar nämligen också på en sådan bok från Skaparglädje.
Här har det idag inhandlats garn för ett litet stickprojekt.
Kram

♥ Pia... sa...

ja men då är det väl "bara" att ta fram stickorna då:)..och börja sticka..gör ett par pulsvärmare vett ja..det är något som jag tycker är såå fint.men jag kan inte sticka så mycket som en tumme ens en gång..har försökt med raggsockor förläängesen. ..gick inte så bra..sen försökte jag med en tröja..blev en hel arm..en halv ärm..och liiite på ett bakstycke eller om det var framstycket..sen låg det i hoptulat i garderobeni ..flera år..sen slängde jag skiten..så sticka nåt...näää det kommer jag aldrig att göra...inte en maska..:)...gonatt..syns i morn ..hoppas halsen blir bättre .....kram ..PIA som inte ska dra en hel radda med namn i telefonen i morn...hehehe..

♥ Pia... sa...

förresten ..jag väntar oxå på den där boken..jisses så det ska bli pyssla av då:)..för just nu är min pysselgen på villovägar.....

Sara sa...

Lite kul är det för jag väntar också på den boken!
Kram S