tisdag 28 oktober 2008

Pyssel

I torsdags var jag på Panduro och inhandlade en hel del pyssel. Hjälp vad dyrt det blev!
I lördags plockade jag ochbarnen fram allt pyssel på vardagsrumsbordet.



Sonen tovade en liten gullig domherre, den blev jättefin. Dottern tovade en julkula och gjorde några julkort.


Själv sydde jag några påsar som jag blev riktigt nöjd med. Jag kan tänka mej att göra såna i alla möjliga storlekar och mönster.
Idag har barnen spenderat dagen hos mormor och morfar för att få vara lediga på höstlovet. De kom hem nu på kvällen. Då hade mannen hämtat två stora kartonger med jultidningar, så nu har vi sorterat och lagt i högar. Nu ska de bara komma till sina ägare, det passar ju bra att barnen är lediga.
Jag har tagit ledigt på fredag för att umgås lite extra med barnen och då ska sonen och hans kompis ha Halloweenparty.



5 kommentarer:

♥ Pia... sa...

ja men NUU kan jag se bilderna på pôsera...när du skrev det hos mej förut så gick jag in ..men ..inga bilder på nåt nytt..inte för än nu..konstigt??..men de var fina..ta med så får vi se dem irl....ha de såå länge..PIA

Grodmamman sa...

Vad duktiga barnen var på att pyssla!
Är påsarna sydda ur boken du fick tidigare? Funderar på att sy några jag också. Vill sy annat ur den boken också, men jag behöver tyg.
Kram

Lena sa...

Halloj! Måste bara skriva att jag gillade verkligen din påsar, jättefina. Jag ska nog försöka mig på att sy några sånna innan jul. Ha det bra!! // Anna ♥

Lena sa...

Glömde...vilka duktiga pysslare du har där hemma...superfint!! Kram!!

Sara sa...

Hejsan
Så fina! Jag har inte glömt dig, vinsten skickas i morgon.
Kram Sara