tisdag 2 december 2008

Ingen mästerfotograf

Jag är ingen mästerfotograf, men nu kommer lite bilder. Kl. 23.30 på söndag kväll var barnens paketkalendrar klara. Bra marginal va!! Broderade dem gjorde jag när barnen var små och det är fortfarande lika roligt att ta fram dem.

Dotterns.


Sonens.
Jag tror att en paketkalender så här i slutet på terminen har en mening även för oss föräldrar. Hos oss är det i alla fall mycket lättare att komma ur sängen när det finns ett paket att öppna!!
Igår tillbringade vi kvällen på ett köpcentra och införskaffade en del saker till barnen. Det blev bla slalompjäxor och stavar och äntligen hittade vi skidbyxor till dottern. Nån liten julklapp blev det nog också. Sonen köpte sej ett Nintendo DS Lite konsoll som han äntligen hade sparat ihop till. Verkar ju lite knasigt så här innan jul, men han har sparat länge, länge. Nu väntar han bara på att tomten ska komma med ett spel till det!
Idag har jag och min bror varit och gratulerat min faster som fyllde 85 år. Det blev god smörgåstårta och många kakor. Nu ska jag avsluta kvällen med att titta på filmen Underbar och älskad av alla.

6 kommentarer:

Vera sa...

Det var fina kalendrar du gjort. Orkade du med lite kakor också efter baljan med mat..... Nja..jag börjar nog bli lite hungrig jag med så lite kanske innan kvällen.
Syns i morgon
M

♥ Pia... sa...

Hejsan...Tack för de rara orden:)..Jo.. jag drog i bromsen ..INNAN det spårade ur..så att säga...men viiilar gör jag både kropp & knopp..så te måndan får du drass me mej igen...kram..PIA


Ah..just det...söta kalendrar du skapat fotografen fixade bilderna bra tycker jag.....mina hänger hos respektive hjärtegryn:)

Sara sa...

Hejsan
Så fina kalendrar dem har :-)
Kram Sara

Lallis - liv och leverne sa...

ja det är verkligen så mysigt med paketkalendrar:)
Kram Lallis

ullrika sa...

håller med, vilka fina kalendrar! vi pratade faktiskt precis om såna ikväll på mitt "symöte" (det är ingen som syr längre, vi bara käkar middag och umgås!). det var en tjej som hade börjat med en sån där när hon var gravid för andra gången; det är sju år sen. jag frågade idag om den var klar? hon skrockade gött! och jag tolkar det som ett nej :)

Grodmamman sa...

Fina kalendrar du sytt till barnen. Här har det aldrig blivit några. Sydde små påsar med siffror på förra året och igår frågade sonen varför jag inte gjort några i år!=) Den stressade mamman hade glömt av detta!
Kram