onsdag 26 november 2008

Årets första hyacint



Jag köpte nya "krukor" till hyacinterna . Tyckte dock att det var lite för tidigt för hyacinter så jag började med en ensam. Jag blev riktigt nöjd med dessa.

Idag har jag varit en tur i skogen och tagit mossa till adventsljusstaken. Tänkte att jag kanske kan få ihop en krans också.

Det som annars hänger över mej just nu är barnens adventskalendrar. Jag har broderat varsin åt dom när dom var små och det är lite svårt att bryta traditioner. I år känns det väldigt svårt att hitta på paket till tjejen konstigt nog. Sen ska ju alla 48 paket göras och knytas upp på kalendern!! Men, men det är ju flera dagar kvar av november och nätterna är ju låånga!!

Ljusstakar och stjärnor är i alla fall kollade och det mesta fungerade. Dottern vill ha en ny stjärna, så vi får väl se om vi hittar nån.

7 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan
Så fint det blev. Jag älskar hyacinter.
Kram Sara

Grodmamman sa...

Jag tål inte hyacinter annars skulle jag också vilja ha några.
Här sys det julgardiner, men nu var jag tvungen att ta en liten paus. Tror nog att de åker upp ikväll om jag orkar sy klart dem.
Kram

ullrika sa...

hyacinter är själva definitionen av hemtrevligt. doftas så gott. och tills stjälken vuxit sig för lång vansinnigt vackra att se på också.

fast, hihi! inte är det årets första? kanske årstidens dock ;)

♥ Pia... sa...

Hejsan..nu är jag på tapeten igen:)..vicken pärs..tur man har er på jobbet.....Jag köpte ju hyacinterpå hem t gårn..som jag såg idag ..att de slagit ut..sååå ljuvligt..syns i mörn..PIA

Lena sa...

Halloj! Så fina dina hyacinter blev, jättegulliga. Jag får nog ta och köpa mig några. Ha det bra!! // kram Anna ♥

♥ Fyra årstider sa...

Vad mysigt det är att enkelt binda ett snöre runt en glasburk.
Kram Lotta

Isabelles moster sa...

Hej svejs.
Ja hyacinter ska jag också köpa mig ett par de är underbara!
Det blev ju jättefint, spec m de röda banden till!
Mossa ja... Jag har tänkt den tanken med m jag ska nog hämta in tallris i stället och greja m den, orkar banne mig inte knåpa i hop krans i år...Fast jag skulle vilja iof...
Ja ja, ha det vi hörs.
Kram C