söndag 23 november 2008

Pepparkaksbak

..och två julmarknader har jag hunnit med under helgen. Den första julmarknaden var ganska stor och en hel del utomhus. Det var KALLT så det var skönt att komma in och värma sej och dricka kaffe. Vi, jag och barnen, träffade på min svägerska och hennes två pojkar så vi fick umgås med dom lite. Det blir alldeles för sällan tyvärr. Jag köpte lite småsaker som kommer på bild så småningom. Väl hemma igen blev det mat och sen drog sonen igång pepparkaksbaket. Vips så var degen slut och pepparkaksförrådet fyllt.
Söndag: Dags för nästa julmarknad. Den här gången lite mindre, men ändå mycket fina saker.Här blev det julklappar inhandlade så dom får ni inte se.
Naturligtvis har jag också hunnit städa lite och ägnat en del tid åt TV:n och en och annan inredningstidning.
Imorgon börjar jag veckan med sovmorron och börjar inte förrän kl. 10. Skönt!

4 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan
Vilken mysig helg du verkar ha haft. Det stämmer att både min man och jag pluggar. han bli färdig lärare i matte/NO högstadiet efter jul. Så vi blir klara båda två samtidigt, skönt!
Kram Sara

Vera sa...

Sov du bara.... Min härliga vecka börjar med att jag ska öppna 6.30, jo tjena va kul.
När fasen skulle vi pyssla kort i morgon?? Har ju totalt glömt bort tiden...chansar vilt på att det är typ 18.....
Snaska lite pepparkakor du så ska jag ta mig ett kvällsdopp i badkaret innan jag kojsar. Och jag är FULLT normal som ser repris på Dansbandskampen...så det så!!!!!!!
kram

♥ Pia... sa...

Hahaha..ja då får väl ja ta mellantiden då:)..vi syns snart..gäääsp...zzzzzz...PIA

ullrika sa...

åhå. pepparkakor! då är det julstämning! blir det några små hus också kanske?