söndag 16 november 2008

Ännu en helg...

till ända. Jag har en förmåga att inte kunna bestämma mej för vad jag ska göra. Det finns så mycket som jag måste, borde och vill. Sen är det så att jag har svårt att göra sakerna jag vill innan jag har gjort sakerna jag måste och borde. Men de sakerna är ju inte alltid så kul så då drar jag lite på det och så blir det ingenting vettigt gjort varken måste eller vill. Någon mer i detta avlånga land som beter sej så??
Jag och dottern har i alla fall plockat på hennes rum. Vi tapetserade om där för ca ett halvår sen, och då hade hon lite svårt att bestämma sej för vad som skulle finnas kvar och inte. Det är inte så lätt att vara stor och liten på samma gång. Nu har vi i alla fall fått till det på rummet , det behövs bara en ordentlig dammsugning och torkning. Vem vet kanske blir det rent av gjort i kväll.
En annan sak jag har funderat över är julen och hur man firar den. Man ska räcka till på så många ställen och alla ska vara glada. Ändå har varken jag eller maken skilda föräldrar. Visst är det små problem man har egentligen! Tänk om man bara kunde göra som man själv vill. Hur firar ni andra julen?
Det blev ju en salig röra, det här inlägget men det är tankar som far runt i skallen just nu.
Ska försöka läsa lite studielitteratur och sedan avsluta kvällen med det jag vill....tror jag.
Ha en bra kväll.

5 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan
Jo visst är det ett bekymmer med julen. Jag har skilda föräldrar och sedan har vi mannens pappa också. Vi brukar fira med min mamma och hennes sambo på julafton på dagen och sedan är vi själva på kvällen (skönt). De andra klämmer vi in på juldagen och annandagen.
Kram Sara

Grodmamman sa...

Jag hade kunnat skriva början av detta inlägg jag också!=) Känner precis likadant.
Här firas julen med min familj på dagen och sambons familj på kvällen.
Kram

Vera sa...

Nu är jag inne och surrar.... Vet inte om det funkar, det där som skulle funka.....
Nattinatti

Anonym sa...

Hej..nää räknaren funkar inte..vi får ta ett snack..PIA

♥ Pia... sa...

ja nu är jag här igen:)..Funkar ..funkar inte..funkar..funkar inte:)..Ja skrattade DEt gjorde vi..häärreguuud..Nu måste jag skynda..syns ..PIA