lördag 27 december 2008

God fortsättning.


Så var julen över för i år. Det går alltid lika fort och så sitter man där lite snopen, är det redan slut? Vi firade julafton hos min mans syster med hennes familj och deras föräldrar. Det blev mycket god mat, godis och många, många klappar. En del valde att åka till kyrkan på julbön, jag och mannen valde en promenad istället och barnen slappade och väntade på klappar.

Juldagen firades hos mina föräldrar tillsammans med min bror och hans familj. Återigen god mat, godis och klappar. Både vi och barnen var mer än nöjda.

Igår blev det en liten tur på stan, utan att handla! Mannen jobbade till kl. 14, sen blev det en promenad, konsert i kyrkan tillsammans med grannen och så avslutade vi kvällen med att spela Cluedo hela familjen.

Idag har dagen bara rusat iväg. Jag har bakat tårta tills i morgon när vi ska ha kalas för mannen. Han fyller på nyårsdagen men då jobbar han så det blir kalas i morgon. Nu blir det en bloggrunda och sen lite tacos som omväxling till all julmat.

6 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Detlåter mysigt och vad fint pepparkakhuset är:)

Klart att jag har hittat till dig.
Det var nog någon mening med det, för jag trivs med att hälsa på här. *ler*
Kram och ha en fin kväll.
/Lallis

♥ Pia... sa...

Sedaär ja..så har du firat julen..mysigt..och härlig lät det..har oxå firat i flera dagar..nu är det slapp..slappare slappast som gäller..ids nästan inte blogga..såå lat är jag..men ..ääh en liten runda då:)..så jag får se vad alla gör och har gjort...kram..och goo fortsättning ..PIA

Isabelles moster sa...

Hej!
Tack ja det brukar ju gå rätt snart över som tur är...
Så din man fyller med på nyårsdagen, det gör jag med... Det är eg värdelöst för då är alla bakfulla och orkar inte gå i väg o fira ngn... men jag brukar plåga folk ändå... hi hi...
Jag håller prcis med om att julen bara svischat förbi.. Jaha och vad händer nu då, sa jag till min sambo i morses... Usch men nu får vi väl se fram emot midsommar i stället.. ha ha
Ha det så bra o gott nytt år!
Kram C

Grodmamman sa...

Visst går det fort förbi! Så som man stressar och grejar innan och så går det så fort över!
Fint pepparkakshus ni gjort, jag har aldrig gjort något själv.
Kram

Sara sa...

Hejsan
Vilket fint peppishus :-) Ha det så bra.
Kram Sara

ullrika sa...

gött att blanda ut julmaten med lite köttfärs!

önskar en väldans trevlig fortsättning på ledigheten (om det är vad du har)!