måndag 8 december 2008

Köksfönster och överlevare.

Så här ser det ut i mitt köksfönster nu i advent, åtminstone så länge julstjärnorna får lite vatten. Ljusstaken köpte jag för några år sedan och är fortfarande väldigt nöjd med den.




För två år sedan fick jag en kaktus av en kollega, tyvärr blommade den aldrig då. Sen stod den lite bortglömd bakom en gardin i vardagsrummet och fick vattan nån enstaka gång. Så fick jag se den förra julen, full i knopp. Då blommade den så fint. Återigen upprepade sej historien med en tynande tillvaro bakom gardinen tills jag tittade på den här om dagen. Och nu är den så hår fin igen!! (Faktiskt finare i verkligheten). Tack Anna, det var en bra blomma!
Idag har det varit en rörig dag på jobbet som det brukar innan jul, med Lucia, julpyssel mm. Som om det inte vore nog, vi ska dessutom flytta efter nyår till ett helt nytt hus. Det ska bli så kul men just nu är det lite för mycket att göra. Det ska bli skönt när vi är på plats.
Väl hemma hann jag få undan strykhögen som inte hade växt sej allt för stor, tvätta. laga mat och träna. Idag blev det ett pass med Afrikansk dans. Det är jättekul men lite svårt att "komma loss" när man inte är van.
Imorgon ska jag försöka handla lite julklappar samt se på sonens lucia, det ska bli mysigt.

3 kommentarer:

Lena sa...

Halloj!! Se där ja...de där kaktusarna är ena riktiga överlevare...men otroligt fina när de växer till sig och blommar. Kul att den finns med fortfarande. Visst är man lite slut i skallen efter dagens slut...undrar när lugnet ska komma. Snart kanske...eller aldrig vem vet?? Nu ska jag hoppa i knopplådan. Natt natt// Anna ♥

♥ Pia... sa...

Gokväller...min första bloggtur ikväll:)..har inte haft tid...har gjort..pepparkasdeg..handlat..varit till grannens bod..där jag träffade hon som hoppade i knopplådan för ett tag sedan..sen har jag bjudit kusinen med dotter på fika..hon var anledningen till att jag var till boden:)..sen har det varit lite mer folk här..småfolk..bl.a..sen har jag målat lite..sen har jag..äh du vill inte höra va?..:)..ja en rörig dag..som vanligt..kan de bero på mej tro:)...nu kilar jag vidare i bloggvärlden lite innan JAG hoppar i min knopplåda..tjingeling..PIA

ullrika sa...

jag tycker den där typen av blomma (novemberkaktus?) är fin även utan blommor - vilket är bra med tanke på att den spenderar största delen av sitt liv blomlös!