fredag 12 december 2008

Äntligen fredag...

efter en intensiv vecka. Jag har hunnit med luciatåg med sonen i tisdags, luciatåg med dottern igår och luciatåg på jobbet igår och idag.
Sonens lucia var hela lågstadiet tillsammans. De var jättefina och sjöng många sånger.
Dottern går i femman och det är just femman som lussar för resten av skolan. De började dock med att bjuda in föräldrar och andra anhöriga i går kväll. Det var också väldigt fint med mycket sång, dramatisering och instrument. De hade idag fått mycket bra respons från lärare och elever. " Det var ett av de bästa luciatågen som varit".
Barnen på jobbet var också mycket duktiga och tog i ända från tårna när vi lussade för föräldrarna igår eftermiddag. Idag tog vi med oss de barn vi hade och åkte till posten för att lussa. Det var spännande!
Idag har jag hunnit plocka lite, tvätta, plocka in tallris och känner mej riktigt nöjd med dagen. Nu sitter mannen och barnen och tittar på Pirates of caribean 3. Det är inte en film i min smak så jag passar på att blogga i stället.
Ha en bra helg!

4 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Gokväller...sitter och väntar på att idol ska avgöras ..tror det blir kevin:)..skönt att det är helg du...i morgon ska man göra allt..får se vad som inte hinns med..ha en skön luciahelg..syns på måndag..PIA

Lallis - liv och leverne sa...

Hej vännen:
Önskar dig en fin lucia dag idag och en lika fin tredje advent.
Kram Lallis

ullrika sa...

haha! har du verkligen sett filmen? jag menar, välja bort Johnny för bloggning ;)

Sara sa...

Hejsan
Du har en utmärkelse hos mig!
Kram Sara