onsdag 17 juni 2009

Snart midsommar.

Igår hade vi vår årliga grillkväll med barn och föräldrar på jobbet. I år hade vi två avdelningar tillsammans, så det var mycket folk. Tur med vädret hade vi också. Av våra barn som slutar för att börja förskoleklass fick vi varsin skål med godis i. Ja, det var mer godis från början men då hade ni ju inte sett skålen :-) (Pia! Förlåt att jag visar dej vad vi fick)
Det är allt lite vemodigt när barnen som man haft länge ska vidare till skolan, men så är ju gången.




Nedan visar jag min tomatodling i zinkhinkar. Hoppas på lite sol och värme så det kan bli några tomater.


Nu är det 6 arbetsdagar kvar till semestern. Har en hel del kvar att göra på jobbet men jag ska nog fixa det. Imorgon ska vi ha Midsommarfest med barnen, hoppas vi kan vara ute och dansa runt stången.

Till sist önskar jag redan nu er alla en riktigt
Glad Midsommar!

4 kommentarer:

♥ Pia... sa...

haha ja den som spar han har..hha...och då menar jag att..MITT GODIS ÄR KVAR TE MÅNDAN:)..du den blir nog jag oxå glad över.. ps..du är förlåten:)...kram..Pia

Sara sa...

Ha en trevlig midsommar du med!
Kram

Grodmamman sa...

Ha en skön midsommar du också!
Jag ska jobba två veckor till, men det känns ganska ok. Känner att jag har en hel del kvar att fixa på jobbet innan semestern då jag börjar med inskolning direkt när jag kommer tillbaka.
Kram

Lena sa...

Halloj!! Hoppas du får en riktigt härlig midsommar...vi syns til veckan!! // Kram Anna ♥