lördag 6 juni 2009

6 juni.

Vi har inte firat nationaldagen något speciellt. Det blev en tur till torget på eftermiddagen för att lyssna på stadsmusikkåren och titta på drillflickorna. Alldeles lagom firande tycker jag.
Sonen har varit i skogen med Strövargänget på fm. Då passade jag, dottern och hennes kompis på att åka på konst- och hantverksutställning i bygdegården hos mamma och pappa. Vi umgicks lite med min bror och hans familj, fikade och tittade på både fina och mindre fina tavlor. Det enda jag köpte var 2:a hands sortering av jättefina julgranskulor i glas för en bråkdel av priset. Det är ju faktiskt bara drygt ett halvår kvar till jul :-)
Dagen har i övrigt varit lugn och det känns väldigt skönt. Hade väl egentligen tänkt att göra lite mer här hemma men det är ju en dag i morgon också. Den dagen börjar med samling för fotboll kl.8.10!!

Ha en skön nationaldag!

3 kommentarer:

Lena sa...

Halloj!

Vilken go dag du haft! Här har det inte blivit så mycket gjort...slappat, funderat och bara tagit det lugnt. Lät bilen stå...kan inte förstå varför, he, he...tog en promenix med lillstumpan ner till affären och sen blev det inte så mycket mer. Jag håller på att varva ner känner jag och det är ju bra. Tack för igår...det var så kul!!! Ha det bra!! // Anna ♥

♥ Pia... sa...

Haha..då är vi två som tänker på julen redan...:)..skön dag du jhaft..kul igår..kram..PIA

Grodmamman sa...

Här har vi inte firat något speciellt heller. Vi har sett på landskampen!:)
Kram