måndag 15 juni 2009

Jag fick ett ryck.

Idag när jag kom hem från jobbet fick jag för mej att göra en hel massa saker. Började med att sätta en matbrödsdeg, bakade kladdkakemuffins och lagade mat. Putsade sen fönstren i sovrummet så nu ser vi ut:-) Bytte också gardinerna och dammade. Finns lite mer att plocka med men efter att ha bakat ut brödet och diskat undan var jag ändå mycket nöjd med dagen.

Helgen som gått har varit lugn och behaglig. Skolavslutning på fredag förmiddag i hyfsat väder. Grillning tillsammans med grannar på fredag kväll. En tradition vi inte frångick, trots regn och 12 grader satt vi ute till kl.01!
Lördagen var vi på stan och kollade festivalen mot främlingsfientlighet, lite lagom att fördriva tiden med. En studentuppvaktning blev det i kvällningen hos en granne. Kl. 23 åkte jag och mannen ner på stan igen för att lyssna på ett lokalt band. Ja, barnen var ensamna hemma och tyckte det var helt ok.
Söndag jobbade mannen på vinden och jag plockade med lite av varje. Var på ett pump-pass, det var ett tag sen och det känns i benen idag vill jag lova. Sonen hade fotbollsmatch på em. Denna gången vann de med 14-0. Det känns som att de skulle behöva lite bättre motstånd nu så att de inte blir för kaxiga.
Nu är det bara 8 arbetsdagar kvar till semestern och det ska bli så skönt!!

Ha en bra vecka!

4 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Ja minsann nerräkning ..låt mej se nu...hm...1..2..FEM dagar kvar...jäädrar sö gött...värst vad du hinner möe på kvällera..jag bare hetter på en massa raal grejer ja..som denne messömmerstanga:) du..vi syns i mörn kväll..kram..PIA

Pillargontanten sa...

Och jag har tre... kvar...
Hihi!

Grodmamman sa...

Effektiv du har varit!
Här har man 12 dagar kvar att arbeta innan semestern och just nu känns det låååååångt!:)
Kram

Lena sa...

Halloj!! Vad du hinner med en massa på kvällarna...bra jobbat!! Ja...nu är iallafall grillkvällen gjord och det blev riktigt lyckat...eller hur? Nerräkningen börjar hos mig oxå...bara några dokumentationer kvar sen...// Kram på dig, ses imöra!! // Anna ♥