lördag 20 juni 2009

Midsommarhelg.

Firade en trevlig midsommarafton med två grannfamiljer. 6 vuxna och 7 barn. Vi hann att plocka blommor och nästan klä midsommarstången innan det började regna. Stången blev iaf klädd men det blev ingen dans runt den. Vi fick tyvärr sitta inne och äta men det smakade lika gott ändå.

Idag började mannen jobba kl.12. Sonen åkte till en kompis och dottern har slappat här hemma. Jag har gjort det som har fallit mej in. Tvättat lite, bakat, läst, sovit till en film som dottern tittade på och haft ett litet projekt som inte är klart. Det har varit en skön dag utan några måsten.
Nu blir det en bloggrunda och så tror jag att jag ska se När Harry träffade Sally.

Ha en trevlig kväll!

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vi klarade oss faktiskt från regn hela kvällen vi satt i "lillstugan". Vi gick in för att det blev kallt!:)
Skönt med en slappardag!
Kram

♥ Pia... sa...

Hej..verkar vara en skön helg för dej..gött..och nu regnar det igen..härligt..kram..Pia

Marianne sa...

Hej!
Ja, visst är det sorgligt att skiljas från de "stora" barnen. Jag är ju precis som du förskollärare. Vi är ju faktiskt mer med barnen än vad föräldrarna är. Men det kommer ju nya godingar som man får ägna sig åt. Jag har jobbat med de mindre barnen några år nu men efter semestern ska jag jobba med de större. Sk bli kul att byta lite.