torsdag 14 maj 2009

Lite nytt.

Arbetsdagen slutade idag kl.14.30. Dessutom var det inga aktiviteter inbokade och det kändes väldigt skönt. Annars känns den här tiden fram till skolavslutningen alldeles för fullspäckad med saker på jobb, skola och fritid. Den tiden som man verkligen vill ta vara på och njuta av!
Idag fick jag bort det mesta av vinterkläderna och lite annan tvätt som blivit liggande. Det blev riktigt fint i både tvättstugan och hallen.
Brödbak blev det också, det är rena terapin för mej.
Efter maten tog jag mej en tur till en gårdsbutik på landet. Där fanns mycket smått och gott. Nytt för i vår hos Tina var bla Green Gate. Jag är väldigt svag för dessa prickar och bestämde på förhand att jag skulle köpa en grönprickig kökshandduk om det fanns. Det fanns det och den fick följa med hem tillsammans med en grön linnelöpare till köksbordet och ett blockljus. Tyvärr jobbar jag till kl.17 i morgon så jag hinner inte pyssla iordning med dessa nya saker. Men på lördag ska jag hinna med en massa i vanlig ordning:-)

Ha en bra fredag!

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Känner igen mig i det du skriver! Här ska jag också få massor gjort i helgen!:)
Vi måste komma ihåg att njuta av livet också!;)
Kram

♥ Pia... sa...

Hihi...så det blev lite prickar hos dej då...fint...hos mej blev det lim och papper..samt den där ringen i metall!!..pysslat har jag inte gjort ett dugg idag..bara ränt runt mej själv känns det som..värk i leder så det får jag skylla på:)..vi syns..kram..PIA

Pillargontanten sa...

Åh, hinna plocka bort och rensa i vinterkläderna, det måste nog jag också göra :O)
Kul när man hittar det man tänkt sig, eller hur:)

Marie sa...

Åhhh, älskar oxå bara Green Gate. Mysigt med små gårdsbutiker lite här och var.

Ha en fortsatt trevlig söndag, kram Marie