måndag 4 maj 2009

Läkarbesök.

Nu har jag tröttnat på denna eviga förkylning! I går började jag få ont i bihålorna och det är inte roligt. Eftersom jag inte var riktigt död än så gick jag till jobbet i morse, ringde vårdcentralen och fick en tid 11.20. Smet i från jobbet med en förhoppning om att det skulle gå fort. Jag kom in 12.50! Det var inte bihålsinflammation men jag fick en avsvällande cortison spray. Jag åkte ialla fall till jobbet och jobbade klart. Jag kan inte säga att jag känner mej särskilt pigg, men nu hoppas jag att sprayen hjälper på några dagar. Därmed var det färdig gnällt för idag.
Vi har haft en bra helg, det var skönt med en extra dag.
Valborg firades med grannar på en grillplats i skogsbrynet, korvgrillning och allsång.
Fredag städades badrummet och altan golvet, på kvällen var jag på sing-star fest hos en kollega.
Lördag började lite staplande efter fredagens intag. Avslutades med bio med ett par kompisar. Vi såg Män som hatar kvinnor. Jag har läst böckerna och tycker att filmen var bra.
Helgen avslutades med fotbollscup för sonen. De var mycket nöjda med tre vinster och en förlust.
En liten sammanfattning av helgen nu när datorn verkar samarbetsvillig. Har inte kommit mej för att titta på nån nu än men det måste bli snart.

6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Tråkigt med förkylningen, hoppas att sprayen hjälper nu!
Fullt upp i helgen ser jag!:)
Kram

Sara och Mr T sa...

Nämen usch, vi hoppas att sprayen hjälper nu då.

Härligt att ha haft fullt schema, vill också se filmen. Har läst alla tre böckerna och lyssnar just nu på dem igen (schysst på promenaderna, då man bara går och går) och väntar på att gubben ska lyssna klart också så vi kan se den.

Önskar dig en skön morgondag!
Krya på dig

Kram

♥ Pia... sa...

Ja stackare där..du såg nääästan..***ut..men bara nästan..så i mörn dåå är du på G igen ...det är jag säääker på....kram..från den där du vet...som virrar runt på jobbet...och i skogen..och på bokbussen:)

Lisbeth sa...

Ja herregud..fredagens begivenheter krävde nästan ett läkarbesök på lördan!!Kram

C sa...

Hej. Ja det är inte kul att känna sig sån.. Men det går ju över som tur är.
Ha en skön vecka. Kram

Birgitta sa...

Hoppas att din förkylning gett med sej nu. Ser att du har haft fullt upp senaste tiden. Det är väl oftast så.
Hoppas du får ett bra avslut på veckan. Kram Birgitta