söndag 10 maj 2009

Den här helgen har gått i flygande fläng här hos oss. Började lördagen med att köra sonen och några kompisar till ett läger kl 9. Sen blev det en kort tur på loppis, där det inte fanns så mycket att ha. Köpte en vit såskopp på fat för 10 :-. Hemma igen började jag rensa i rabatterna ute och fick eh hel del gjort. Nästa skjuts blev på dottern som skulle på dansträning. Hon hade föreställning på kvällen så då var jag och mannen där och tittade. Det var en bra föreställning och dottern var nöjd. Vi och sonen kom hem samtidigt. Dottern körde en föreställning till innan hon skulle hämtas. Kvällen avslutades med pizza och den senaste Bond-filmen som jag tyckte var fruktansvärt dålig.
Började dagen idag med skolrådsträff inför morgondagens fixarkväll på skolan. Nu har vi nog hyfsad koll på läget. Sonen var i skogen med Strövargänget på fm, kom hem, bytte om och så cyklade vi till fotbollsplanen för seriepremiären. Matchen gick bra och dom vann med 5-1. Så långt har vi kommit idag, nu får vi se vad resten av dagen har att erbjuda. Jag hade tänkt att fortsätta ute, men jag är alldeles genomfrusen efter fotbollen så det blir inget idag. Det får bli inomhus aktiviteter i stället.

4 kommentarer:

♥ Pia... sa...

hallo där ..nu ska du inte vara sån då....hmmm..smörjas..nää det var itne så ja menade..utan skulle bara ...säga att NU ÅKER vi på loppis...men iddes inte för det var såå mycket at måla..sen fick jag tacka nej till zooparken med krokodilerna och ormarna....målade heela helgen..är bara halvvägs...??!!..herregud vad har jag gett mej in på:)..men tar väl en vägg itaget...värsst vad du hunnit med då..vilken TUR att det inte var så mycket på loppis...jo då jag har kollat och kollat och kollat igen att jag börjar 9..hihi..syns ..PIA

Pillargontanten sa...

Låter som om dina ungar är i tioårsåldern, aktiviteter åt alla håll och kanter, men det är ju roligt när de har nåt att göra :O)
Saknar det lite, att få följa med alltså, nu får man bara skjussa, och titta på klara saker visserligen :O)
Ha en härlig kväll!

Grodmamman sa...

Har också läst en del om Feng Shui och är övertygad om att vi påverkas mycket av hur det ser ut omkring oss. Läste ett inlägg om ett barnrum på en Feng Shui-blogg och det var så mycket som stämde överens med dotterns rum. Bl a att hon inte sover hela nätter där inne och i natt har hon faktiskt sovit hela natten i sin säng!:) Får se om det håller i sig!:)
Kram

ullrika sa...

oj så mycket fläng och hit och dit! att ni orkar! men det är klart... det är nog roligt också! väl?
:)