måndag 30 mars 2009

Trött men nöjd.

Jag har varit på mitt livs första Bodystep pass och jag har aldrig i hela mitt liv varit så svettig tror jag. Det var jättekul, jättejobbigt och som sagt jättesvettigt. Det kommer helt klart att bli fler pass.
Vägningen i dag gick bra efter en mycket skärpt vecka sen förra veckan visade vågen - 2 kg så vi kämpar vidare.

Helgen innehöll som vanligt lite smått och gott. Lördag var jag och sonen på stan och köpte fotbollsskor. Sen blev det loppis på barnens skola. Sexorna på skolan har en loppis på hösten och en på våren. Det är helt otroligt att de kan samla ihop så mycket saker, denna gången var det inte riktigt lika mycket men fullt tillräckligt. Pengarna går till deras skolresa. Ett bra sätt att engagera barnen. Till hösten är det dotterns tur och jag lovar att då ska det rensas i röran här, det är ju en hel del som sparas till denna loppis.
Fynden denna helg var inte så många men jag köpte en gammal spritsspruta, tror jag att det heter, och havreformsformar(?) så nu kanske det blir baka av nån dag.
På kvällen blev det TV i skenet av levande ljus.

Söndagen började jag och mannen med en promenad innan han åkte till jobbet. Sonen hade fotbollsavslutning(!) på em, den regnade nämligen bort i höstas så vi började säsongen med avslutning.Sen blev det lite små plock här hemma.

Idag har jag putsat fönstrena och bytt gardiner i köket. Nu blev det lite påskigt i alla fall. Tänker inte pynta så mycket, lite ris och nån gul blomma kanske. Funderade en kort stund på att gå ut och plocka ris idag men vädret var inte inbjudande, mulet, blåsigt och gråkallt.Det får bli en annan dag.

Nu får det bli en liten bloggrunda innan jag kryper till kojs och hoppas att jag tar mej ur sängen i morgon.

Ha en bra vecka!

3 kommentarer:

Vera sa...

Hörredu din lilla hurtbulle. Själv har jag slöat i soffan och hostat och bihålat mig. Fast som det känns nu så lär jag nog komma och terra er på onsdag igen.....
Blogga lungt nu-
kram Malin

♥ Pia... sa...

Hej och oj så mycket jätte du gjort:)..t.o.m på vågen..duktiga du..själv blev det bara en promenad med lilldodo...och inte ble re nön bullbaking ..nää hann int.. efter som jag passade smågrynet..modern sjuk fadern jobbade:)..havreformformar:)...utveckla det du:)hihi...fina fynd lät det som..hann ju inte frråa eller prata nåt idag kändes det som..var tar dagarna vägen..å int pratade vik. nåt heller???..huuu...kraam..PIA

Grodmamman sa...

Grattis till minskningen! Här var jag och provade kläder igår och det fick mig att börja tänka om!:) Nu ska jag skärpa till mig!
Hade jag inte haft min efterhängsna förkylning så skulle jag vilja börja jogga. Fasta tider passar inte mig, även om jag tycker att det är kul med olika pass.
Kram