tisdag 31 mars 2009

Det gick bra...

att ta sej (förlåt Vera, sig) ur sängen i morse.Dagen har gått i flygande fläng. Vi var på påskvandring i kyrkan med våra blivande 6 åringar på fm. De berättade lite om varför vi firar påsk, barnen tycker ju detta är spännande och även själva kyrkorummet är intressant. Eftermiddagen bara försvann och vips var arbetsdagen slut.
Sonen har varit hemma igår och idag med förkylning men vi har jobbat lite om varann så ingen "behövde" vabba. Nu är han återställd och hade så tråkigt idag. Det är ju bra när de längtar till skolan.
Efter maten har jag röjt i hallen. Plockat undan de tjockaste vinterskorna, rensat i en byrå, dammat så nu ser det riktigt hyfsat ut. Behöver gå ett varv med dammsugaren samt torka golvet men med ett TV-rum utan dörr och barn som ser på tv så gick det inte att genomföra.
Jag har bestämt mej för att nu ska jag banne mej se det positiva, det jag har gjort i stället för att fokusera på vad jag inte har gjort. Känns som att det har fungerat rätt bra idag hoppas att det håller i sej!

Ha det bra!

4 kommentarer:

♥ Pia... sa...

RÄTT INSTÄLLNING hörredu:)..nu ser vi framåt och inte bakåt..jahaja du har varit duktig idag ser ja...snyggt jobbat..har kört min hushållsmerca ett varv runt i huset på jakt efter lite grus..fick faktiskt full pott:)..andra bullar blev det också...nä nu ska jag läsa lite och titta på äntligen hemma med ett getöga..ha de..kram..PIA

Kerstin sa...

BRA att försöka se det man gjort istället för det som INTE blev gjort, heja dej!
Är i stora staden Stockholm jag - regn nu på kvällen men i alla fall skönare temperatur än vad det var hemma på stationen i morse. Sitter ensam i ett litet rum på Fridhemsplans Vandrarhem, tittar på TV - vilken kanal JAG själv vill och får använda datorn när JAG själv vill - lyx för en mamma!! Men nu tror jag att jag ska sussa. Go natt!

Grodmamman sa...

Det försöker jag också att göra de dagar när jag känner att jag inte får något gjort. Ofta har man faktiskt gjort en hel del även om det inte känns så!:)
Kram

Sara och Mr T sa...

Perfekt, det som var igår det var också igår. Idag (imorgon) är en ny dag med nya rader att fylla. =)

Själv håller jag också på att rensa lite, idag åkte (vår)västen fram... 'jippie*

Önskar dig en UNDERBAR morgondag!

Kram kram