söndag 1 mars 2009

Nöjd.

Jag känner mej riktigt nöjd med helgen som gått. Igår vaknade jag till strålande solsken och blev väldigt sugen på att åka längdskidor. Nu är det inte en aktivitet jag brukar ägna mej åt och mannen jobbade "delad tur" (7-11.30+16-21). Men jag gav mej den på att jag skulle åka skidor med sonen, dottern var inte riktigt frisk än. Jag vallade mina skidor, något jag aldrig gjort förrut.Men innan vi kom iväg så hade mannen kommit hem så han följde också med. Vi åkte på golfbanan där det var fina spår och lagom med backar. Vi åkte en del tillsammans sen åkte jag en del själv. Det var så himla kul!
Hemma igen blev det mat och mannen åkte och jobbade igen. De där delade turerna är såå trista. Jag drog igång och bakade och gjorde matlådor, för kommande vecka ska det bli ordning på maten. Det blev en långpanna med matbröd, två pajer med bla kalkon och en egen variant på Leilas saffransskorpor. Jag bytte ut saffran mot lite kakao och hackad choklad. De blev riktigt goda.
Sen blev det naturligtvis Melodifestivalen. Den här gången tycker jag var under all kritik.

Idag var vi ju tvugna att se Vasaloppsstarten. Mannen satt sen och tittade till målgången. Då rensade jag bort en STOR pappershög som har legat och väntat länge. Skönt när sånt äntligen blir gjort.
Efter lunch åkte mannen för att jobba ett kvällspass. Jag var skidsugen! Så på med klister på skidorna, in med barnen i bilen, lämpa av barnen hos mormor och morfar och på med skidorna. Det blev hela tre varv på golfbanan, kunde helt enkelt inte ge mej, så jag åkte nog ca 1,1 mil. Jag är imponerad av mej själv. Lite ego får man väl va!?
Nu ser barnen på varsin film och jag har sytt sonens gardiner som jag visar här. Jag ska ta en bloggrunda och se vad ni har haft för er under helgen.

Imorgon är det dags för vägning nummer två. Det känns som att det kan ha gott hur som helst.
Ha en bra söndagskväll!

6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Duktig du har varit då! Här har det blivit två promenader i helgen i alla fall. Men det var minus på vågen i fredags, så jag är nöjd!:)
Kul med nya gardiner också!
Kram och lycka till imorgon!

Lena sa...

Hejja på!!!! Hoppas din iver smittar...jag kan behöva hur mycket som helst!! Bra gjort av dig, vad duktig du varit...du som kämpade förra veckan. Du ska se att det ger resultat. Kram på dig!! // Anna ♥

♥ Pia... sa...

Näää men duuu:)..detta kallar jag energi av största mått..härligt..matlådor för en vecka..wow..det var bra gjort..får ta mej i kragen och göra det jag med..superkul..nu smitttar du resten av gänget i morn å va??..bra..syns då..och gardinerna var snygga..kram..PIA

Lallis - liv och leverne sa...

Vad du är duktig och det verkar ju ha varit en fin helg för dig:)
KRam Lallis

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Hej! Nå hur gick vägningen? :)

/Nyfiken i en strut!

Marianne sa...

Oj, oj vad du ligger i. Läste att du lyckats få bort lite smör från kroppen...grattis. Bättre lite minus än lite plus. Jag är expert på hur man ska göra men lyckas aldrig själv:(
Det låter härligt det där med skidåkning det känns som 100 år sen.
Ha det gott!