onsdag 18 mars 2009

Tillbaka.

Nu har sonen ocså hunnit fylla år (10) och vi har kalasat i dagarna två. På söndag var min bror med familj här på mat och tårta. På måndag, som var födelsedagen, var mina föräldrar, svärföräldrarna och svägerskan här på mat och tårta. Sonen var nöjd med kalas och presenter.

I lördags packade vi in skidorna i bilen och åkte till Branäs 16 mil härifrån. Där spenderade vi hela dagen i slalombacken. Vädret var mulet och backarna var lite lösa, men vi hade ändå en kanondag. Denna avslutades med Melodifestivalen och sallad för mej och pizza för resten av familjen.

Vägningen i måndags visade på +-0 kg. Det kändes ok efter allt kalasande. Det har nu gått fyra veckor och var dags för mätning. Den visade - 4 cm i midjan för att nämna något. Jag känner också att dessa cm är borta och det känns otroligt skönt. Nu är det bara att fortsätta kampen.

Igår kväll var mina tre viktväktarkollegor här. Vi åt god mat, kollade på recept och hade allmänt trevligt. Det är kul att vara fler som kämpar samtidigt.

Idag har det blivit lite plock här hemma. Känner att jag ligger så pass efter att jag inte riktigt vet var jag ska börja. Så då sätter jag mej vid datorn och bloggar:)! Jag måste nog faktiskt ta lite hand om mej själv också och göra sånt jag vill just nu, så kommer jag nog ikapp med grejandet till helgen kanske.
Nu ska jag titta in hos er andra och se vad ni har haft för er!

Ha det bra!

4 kommentarer:

♥ Pia... sa...

hej och det var jättetrevligt igår..:)..goo mat occh goooa vänner..inte fel du...ska bara blogga lite skulle egentligen pysla ..men är för trött!!..och rent hus tittar jag med på..fast det är sååå äckligt så ibland ..blundar jag...kram..PIA

Grodmamman sa...

Ta hand om sig själv, ja det borde jag också göra. Imorgon ska dottern följa med en kompis hem direkt efter skolan och då ska jag förhoppningsvis kunna få lite tid för mig själv. Behöver verkligen det just nu!
Det är ju inte alltid vågen visar det man känner!:)
Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Ha en riktigt fin torsdag.
kram Lallis

Isabelles moster sa...

Men vad duktig du är!! den känslan man känner när man gått ned ett par kilon är underbar och slår mycket, tycker jag själv, men det är j-t jobbigt när man väl håller på!! Stor eloge till dig för att du är så duktig!!
Ha en skön helg, själv har jag gått ned 3 kilo bara på att börja jobba... hehe
Kram C