söndag 8 mars 2009

Födelsedag.

I går fyllde dottern 12 år. Det känns svårt att fatta att det har gått så lång tid sen hon kom till världen. Samtidigt känns det ganska skönt att de börjar bli stora och klarar sej lite själva. Vi hade huset fullt med folk igår. Mamma, pappa, svärföräldrar, svägerska, bror med fru och två barn och så dotterns bästa kompis. Det bjöds på Kyckling under persiljetäcke med ris, sen cheesecake och chokladtårta. Dottern var mycket nöjd med sitt kalas och sina presenter.

Idag vräker snön ner och det känns verkligen som att det kunde kvitta nu. Har ingen lust att gå ut i alla fall. Vi har röjt undan lite i garaget, tvättmaskinen snurrar och jag ska försöka få bort strykhögen. Jag stryker inte särsklit mycket men ändå tycks högen växa, jag förstår inte... Sen får det bli ett pumppass i kväll. Skönt med en dag utan en massa måsten.
Den här helgen har jag naturligtvis fuskat ganska ordentligt så vi får se vad vågen säjer i morgon.
Sen laddar vi om för sonens födelsedag som är nästa måndag.

Ha en bra söndag!

3 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hallloj där...du kommer säkert att bli nöjd i mornbitti ändå..tror att det lilla avstampet som kalaset gjorde..inte var så värst farligt:)...och om du nu ska pumpa i kväll sååå...huuu..själv har jag slete mej runt på en lång promenad UTAN hund..den fick husse ta:)...nu ska jag efter att middagen och lite annat stök bara vila lite..sen en tur till vilde bill och hans föräldrar..bäst att vara utvilad:)...syns te möran..kram..PIA

Grodmamman sa...

Så ni har också lyckats få båda barnen i samma månad och med ganska kort emellan!:) Här är båda födda i november och med 8 dagar emellan.
Ibland måste man ju unna sig saker också och särskilt när ens barn fyller år! Det är bara att ta nya tag efteråt. Lycka till imorgon!
Kram

Vera sa...

Så bra att du fuskat....hehehehe..
Då behöver inte jag ha dåligt samvete för att jag käkade tårta igår. Var ju också på kalas....
Syns imorgon.
Kram kram