onsdag 23 januari 2013

Vardagslunk

Har kommit in i vardagslunken och rutinerna igen efter all ledighet och julen är bortstädad. När vi tar in vår julgran så måste vi flytta på en korgstol och ett litet bord i vardagsrummet. Direkt när vi hade gjort det så kände jag att det blev så rymligt och skönt i rummet och blev sugen på att möblera om lite. Det fick ju såklart vänta tills granen hade åkt ut men nu har vi flyttat runt lite därinne och det blev väldigt bra. Rummet känns större och det som finns där får plats. Känner att det i äkta feng shui anda skapades mer energi i rummet :-)
Jag vet att jag/vi har för mycket saker och att saker inte har sin givna plats, men detta är något som tar tid att förändra, framför allt att få övriga familjemedlemmar med på tåget. Det får bli små steg i taget.
Har kommit igång med träningen och lyckats med iaf tre pass i veckan plus någon promenad och det är jag nöjd med. Bestämde mig för en godisfri månad, började förra tisdagen och det har gått jättebra. Sen finns det mer saker att göra åt matintaget men även där har jag bestämt mig för en sak i taget. Bättre att göra små förändringar och lyckas på sikt än att gå ut hårt och misslyckas.

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Låter som en bra strategi, att ta ett steg i taget!:) Det försöker jag med också, men just nu sätter en snorig näsa lite käppar i hjulet för mig!:(
Kram

mitt liv som jag sa...

Det är roligt att få flytta runt lite med möblemanget ibland.

Vad duktig du är med träningen, bra jobbat!
Och riktigt bra gjort av dig att kunna låta bli godiset, jag tror du gör rätt i att ta saker och ting stegvis, tror det blir lättare att orka hålla i det då, heja dig!
Kram Jennifer

Nettan sa...

Små steg är bland det bästa som finns för det är så man genomför varaktiga förändringar, så heja dig!

Härligt att få möblera om och skaåa harmoni!

Kramar
Nettan

OddStyle.dk sa...

Smukt, smukt billede :-) Det er herligt med lidt forandring og et skridt af gangen er en god plan :-) Rigtig dejlig weekend - kram Tina