torsdag 31 januari 2013

Trögt

Jag vill en massa men just nu går det så himla trögt. Hittar ingen energi att ta tag i de saker som jag både vill och borde. Det blir mest det allra nödvändigaste som blir gjort. Har även tappat en del av mitt "träningssjälvförtroende" så träningen går också trögt även om den blir av. Även på jobbet känner jag att jag inte riktigt kommer gång. Jag var ju ledig länge under jul och tycker att jag borde vara utvilad och redo för en ny termin, men jag känner mig bara trött och sliten.
Läste ett inlägg på en blogg idag ; vi är vad vi tänker. Och det är ju så sant, att våra tankar om oss själva gör mycket av jobbet. Det är väl helt enkelt där jag får börja att jobba. Med mina tankar om vem jag är och hur jag vill ha det. Det är bara så himla svårt att bryta den tråkiga spiralen...men nu får jag lov att börja, jag vet ju att jag kan ;-)

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Jobbigt när det är så där. Jag jobbar och tycker att det är kul, jag tränar flera gånger i veckan, men huset är ett smärre kaos emellanåt. Till det finns inte energin!
Hoppas att du kan vända med dina tankar!:)
Kram

mitt liv som jag sa...

Du ska se att snart är energin tillbaka, det blir ljusare och ljusare ute och jag tror det kommer att hjälpa oss att fylla på med enrgi.
Gällande din träning, så försök att vara nöjd bara att du tränar även om det inte känns som att det går bra. Jag tror att det är viktigt att hålla i ändå, snart kommer du tycka att det känns riktigt bra igen, och du behöver inte träna hårt, bara du håller igång. Lycka till!
Och tillåt dig att vara trött, vi kan inte alltdi vara pigga och fyllda med energi, ibland måste vi få känna oss lite trötta.
Många kramar till dig! Jennifer

Fröken Kråknäs på vift sa...

Ibland känns det som om man bara står och stampar på samma ställe och inte orkar ta tag i något. Energin brukar ofta komma tillbaka av sig själv. Det kanske är så att kroppen behöver en liten paus. Tänk positiva tankar under tiden :)

Må så gott!
Kram Katarina