fredag 11 januari 2013

Fredag

Första arbetsveckan är slut och vi har en härlig fredagskväll. Mannen jobbar och barnen har kompisar här hemma. Då hamnade jag med datorn framför tvn, det var längesen.
Den här veckan har jag kommit igång ordentligt med träningen och det känns väldigt bra. Har hunnit med ett spinningpass och ett pumppass. Nu hoppas jag på att jag får plats på spinningen i morgon och därefter core. Försöker få till två styrkepass och två konditionspass i veckan. De övriga dagarna tänker jag mig promenader. Målsättningen är en halvtimme rörelse om dagen, det borde inte vara alltför svårt.
Sen var det det här med maten då. Tar mig inte riktigt tid till planering av veckans middagar, utan är mest nöjd att vi får mat på bordet. Tänker att jag skulle vilja äta GI-inspirerat till middag men har inte kommit dit än. Har också en tanke om att avstå godis under en månad för att bryta sötsuget. Är det någon av er läsare som är intresserad av att hänga med på det?

Ha en bra helg!

2 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Det är så härligt med fredag och helg!
Skönt att du kommit igång med träningen, det låter som att du har en riktigt bra plan, heja dig!
Jag borde egentligen haka på dig gällande godiset men jag känner mig inte redo, jag är en sådan gottegris så för mig är en sådan sak jobbig på riktigt :). Men jag önskar dig lycka till! Kram Jennifer

Ullan sa...

Hejsan!
Gör som vi, testa Bra mat hemma.
Har valt att få den varannan vecka, men hoppar över veckor om vi tycker att det är sämre eller att vi ska bort. Det har iaf. gett oss en kick i matlagningen.
Jag ska oxå börja träna lite på hälsökompaniet.
Ha de så gôtt. Ullan