söndag 6 januari 2013

Sista dagen

på julledigheten. Känns ganska bra att komma in i rutinerna igen även om barnen inte börjar skolan förrän på onsdag. Kunde dock tänka mig att börja liite senare än 6.30 i morgon.
Jag har iaf varit ledig i många härliga dagar och hunnit med att njuta. Ibland har jag lite svårt att koppla av och ta vara på tiden. Jag stressar upp mig över att jag har så mycket tid och så blir det inget för mig. Det har jag väl satt upp som ett mål för det nya året, att mer effektivt göra saker för att sen kunna göra ingenting. Försöka att inte skjuta upp saker varken att lägga in tvätten eller läsa favorittidningen.
Idag har jag varit ute på en längre tur på långfärdsskridskor med min svägerska och några vänner till henne. Vi åkte på "stora sjön" så det kändes tryggt att ha vana åkare med sig. Det är så härligt att komma ut och att kunna ta vara på det väder som är. Nu är isarna fina men det är däremot inte nästan nån snö kvar. Kommer det snö så blir det skidåkning istället och det är lika härligt det också. Försöker komma in i det tänket och vara nöjd istället för att klaga, det leder ju ändå ingenstans.

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Sååå rätt såå positivitet föder positivitet.. du vet tankens kraft;) Nu är det bara det som gäller..visst lite gnuttagnäll må¨ste dock få komma fram..men inte för mycket.. isen har jag inte vågat gå på än.. men jag går iallafall ..fast jag har ont knät.. Ja i morgon börjar vardagen.. jag har jobbat ett par dar... men i morgon är jag troll:).. ha de gött..kram..Pia

Nettan sa...

Hej Geta!
Vilken mysig blogg och vad härligt att få kontakt med en värmländska! Kul.
Mysigt att åka långfärdsskridskor, var länge sedan nu, vi har inte så fantastiska isar här i söder som det finns under vintern i Värmland (saknart).
Hoppas att ni fått en bra återgång till vardagen?

Kram
Nettan