onsdag 2 januari 2013

Nytt år

Det blev ingen årskrönika här och heller inget inlägg på årets första dag. Två saker som jag direkt tänker på när jag tänker tillbaka på 2012 är att jag bytte arbetsplats och att jag började träna "ordentligt". Jag är mycket nöjd med båda dessa val.
Igår hade vi en lugn och skön start på det nya året. Mannen fyllde år men vi firar det till helgen i stället.
Jag försökte mig på att få koll på ekonomin och försöka få en översikt på var pengarna tar vägen. Jag hoppas kunna hålla i detta under hela året.
Att få saker gjorda och inte skjuta upp allting är något jag har som mål för 2013 och då är det ju lika bra att börja direkt. Detta gäller både roliga och "måste" saker.
Därför började vi dagen i dag med en tur på långfärdsskridskor runt viken. Hyfsat bra is, sol och -4 grader, hur härligt som helst. Vi tog det väldigt lugnt eftersom det var första turen och vi båda är lite förkylda. Känner nu att jag har lite ont i halsen och är lite frusen, men blir det inte värre så blir det in tur i morgon också.
En tur på stan med sonen som ville klippa sig och göra av med lite julklappspengar. Klippt blev han men det han hade tänkt köpa fanns inte, så det får bli nån mer vända.
Hemma igen så "tapetserade" jag några konservburkar som nu hjälper mig att hålla ordning på skrivbordet.
Matlagning, strykhögen  och sen en stund med julklappsboken, så ser resten av kvällen ut tror jag.

3 kommentarer:

♥ Pia... sa...

hej .. ja du nu är det nytt år.. och nya äventyr väntar;).. Förändring.. ja nu är vi där igen.. nu nu jäklar vare väl om jag inte skulle få till nån LITEN förändring ändå;).. får se om tankens kraft ger ringar på vattnet och resultat.. ha det gött och god fortsättning.. kram..Pia

Pillargontanten sa...

God Fortsättning :)

Grodmamman sa...

Har samma mål som du för 2013 bl a. Göra saker direkt istället för att skjuta upp, så idag har jag tagit tag i två saker som varit riktiga energitjuvar för mig och trots att det krävdes en hel del energi till det ena, så är det så skönt att ha det gjort.
Prioritera motion är också ett mål, så idag har jag varit ute och sprungit.
Ha en fortsatt bra kväll!
Kram