tisdag 10 juli 2012

Vecka två, dag två

En vecka av semestern har gått och jag känner mig nöjd med den. Vi har grejat en del hemma och varit en tur till västkusten.
Idag har det mest varit inneväder här. Jag försöker att inte klaga på vädret, utan se möjligheter till olika saker vid olika väder. Började dagen med en joggingrunda i behaglig temperatur och utan regn, däremot kände jag mig inte nöjd med min insatts. Det gick trögt och jag fick gå några gånger, men det är bara att bita ihop, nästa gång går det nog bättre :)
Sen fick jag lite energi till att börja plocka härhemma. Ibland känns det som att jag är överallt och rotar och får inte riktigt nåt resultat. Då får jag bestämma ett ställe eller rum som jag fokuserar på och idag började jag med vardagsrummet. Nu ser det riktigt bra ut därinne och jag hann med en del i tvättstugan också. Kom på att jag skulle köra rengöring på tvättmaskinen så jag körde den med en påse citronsyra på 95 grader, får se om jag märker nån skillnad.
Åkte hem till en kollega för att hämta en blomma som vi hade fått av ett barn som slutar. Jag blir alltid lika glad för den uppskattning och tacksamhet många visar vid terminsslut. Vi satt och pratade ett tag och det är så skönt att inte behöva ha bråttom och stressa iväg till nästa sak.
Nu sätter jag mig i mitt fina vardagsrum, stickar och ser på allsång. Sen hoppas jag att deckaren efter är nästan lika bra som Morden i Midsommer.

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Ibland är det super segt att jogga. Det gäller att inte ge upp då!:)
Är precis som du, överallt och ingenstans. För mig hjälper det att skriva listor eller göra som du, bestämma mig för ett rum i taget. Planen idag är att gå igenom vårt lilla förråd, men först en joggingrunda.
Kram

Ullan sa...

Hejsan!
Vad stickar du?
Jag har gjort 2 varv på paraplystället.
Beställde biljetter igår kväll till Dirty dnacing.
Kram Ullan

mitt liv som jag sa...

Härligt med semester och att kunna göra lite vad man vill. Jag tycker du ska känna dig nöjd som kom iväg på en joggingrunda, all träning är bättre än ingen träning. Ibland går det tungt och att få lov att gå kan kännas tråkigt, men du fick dig ju en runda i alla fall. Må så gott! Kram Jennifer

Suz sa...

Hoppas du har en fortsatt fin semester! Roligt att se inlägg från dig igen:)
Ibland är det så på bloggen, man hittar inte inspiration eller det händer saker runt om en som får en ur balans.
Ha en fin fredag!
Kram Suz