måndag 2 juli 2012

Första semesterdagen

Jag har ju varit ledig under helgen men jag känner inte riktigt att jag har semester förrän det blir måndag. I år var det med lite blandade känslor jag gick på semester, eftersom jag ska börja nytt jobb. Det har varit en del turer fram och tillbaka om när jag kan börja och innan jag gick hem ifredags så bestämde vi att jag jobbar på det gamla jobbet första veckan efter semestern iaf. Det känns bra att det blir så, lite mer tid att avsluta. Det gick ganska fort när jag bestämde mig för att byta arbetsplats och jag har trots allt varit i 12 år på min nuvarande arbetsplats.
Det är blandade känslor men jag känner mig nöjd med beslutet. Jag har alltid haft svårt för att våga göra saker och ta steget ut i det "okända". Nu kände jag att det får bära eller brista och jag känner mig stolt över att ha vågat ta steget.
Började dagen med en joggingtur fastän kroppen sa att den inte ville. Det gick ändå ganska bra och jag är så nöjd efteråt. Träningen börjar på att bli till en vana och jag märker att jag inte mår riktigt bra om jag är passiv för länge, ett framsteg!
Sen har vi varit och tittat på TV, vi är väl förmodligen de sista i universum som har en tjock-tv, men nu ska det bli en ny. Det är inte helt lätt att veta vad man ska ha så vi får ta en sväng i morron igen.
Otroligt skönt att ha fem veckor med dagar som inte är planerade!

3 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Så skönt med semsester. Och bra gjort av dig att ge dig ut på en runda trots att lusten inte fanns! Och tufft gjort av dig att byta jobb. Ha det bra! Kram Jennifer

Fröken Kråknäs på vift sa...

Nej! Du är inte sist i universum med tjock-tv... Jag tittar på en just nu :-) Den fungerar alldeles utmärkt, fast jag kan se hur snyggt det skulle bli med en på väggen istället. Så vem vet?

Ha en riktigt skön semester!
Kram Katarina

Grodmamman sa...

Bra jobbat med träningen! Det är ju så skönt efteråt!:) Jag tycker att det är bra att träna i grupp emellanåt. Jag pressar mig själv mycket mer då än när jag springer själv.
Spännande med nytt jobb, modigt av dig att byta! Jag ska byta kollegor i höst, men efter planeringsdagen igår känns det riktigt bra.
Ha en skön semester! Jag har fyra dagar kvar till min.
Kram