fredag 20 juli 2012

Oplanerad dag

Ännu en dag som har bjudit på växlande väder, ett tag regnade det som spön i backen och lite åska på det också. Alltså en passande dag att greja inne! Plockade ihop en hel del skräp i garaget och skickade mannen till tippen och affären. Tvättade ett par maskiner. Hjälpte sonen att plocka och städa på hans rum, plockade lite i pysselrummet. Åkte på "hantverksrunda" med kompis. Rensade en pappershög, plockade kläder. Satt en lååång stund vid datorn.
Så blev min dag idag och det känns riktigt bra, i morse hade jag lite olustkänslor att semsetern går för fort och inget blir gjort men nu är det bättre.

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Här har det regnat från och till hela eftermiddagen. Perfekt väder för att fortsätta röja och rensa här hemma!:) Nu ikväll har jag varit och lämnat ett lass med grejor på en loppis och det är så skönt att bli av med grejorna direkt. Imorgon blir det en tur till återvinningen.
Skönt ibland med sådana där oplanerade dagar som man kan fylla med det man känner för!:)
Kram

♥ Pia... sa...

Nämen hejsan lilla vän:).... Läget gott ser ja.. här är det relativt lugnt.. varit ute på en liten tripp runt om i norra Sverige och Norge.. det blev några mil förstås men han kör bra karln min:).. Själv har jag inte kommit till skott med att provköra... Ja nu har halva semestern gått och jag har nog inte gjort sånt där jag skulle göra.. mycket rastlös och då blir inget gjort..! Men annars ärre bra:).. Hoppas du har en skön semester och fångar dagen .. kram..Pia

mitt liv som jag sa...

Det lät som en bra dag, en sådan dag som man behöver ibland. Det är ju bara så skönt att få rensa lite och sitta vid datorn en lång stund kan vara så roligt :). Ha det toppen! kram Jennifer