tisdag 5 augusti 2014

Jobb igen

Nu är jag tillbaka på jobbet igen efter drygt fem veckors semester. Tycker att jag har varit ledig väldigt länge och vädret har ju inte varit att klaga på. För första gången känner jag ändå att jag skulle kunna vara ledig längre. Jag brukar tycka det är ganska skönt att komma in i rutiner igen, men nu skulle jag gärna ta dagen som den kommer ett tag till. Nåväl så är det inte så det är bara att göra det bästa av läget. Vi har lite barn och personal denna veckan så det är iaf en mjukstart. Dessutom är det skönt att barnen fortfarande är lediga, sen går veckorna i ett rasande tempo med alla aktiviteter.
Under semestern har jag hållit igång träningen skapligt, däremot har det blivit sämre med maten. Nu får det bli nya tag och det viktigaste är planering. Att det finns bra mat och mellanmål hemma. Ska nu verkligen göra matsedel för att slippa fundera på mat varje dag och för att kunna storhandla en gång i veckan. Tycker det är så fruktansvärt trist att åka och handla var och varannan dag.
Idag slutade jag jobbet vid 16 och var ensam när jag kom hem. Har tagit det lugnt och gjort just en matsedel. Nu bär det snart av till springgruppen på "mitt" träningsställe. Det har varit uppehåll under juli så nu ska det bli kul att komma igång igen. Ibland är det kul att springa tillsammans och ibland är det skönt att springa själv.

Inga kommentarer: