söndag 31 augusti 2014

Veckan som gått

Vips så var det söndag igen. Nu är båda barnen igång i skolan, rätt skönt faktiskt. Förra helgen konfirmerades sonen. Alla bilder ligger i kameran, de har inte kommit längre. På lördagen hade redovisning och på söndagen var de med gudstjänsten. De gjorde en väldigt fin redovisning i form av en musikal. Ledarna var väldigt nöjda med gruppen och tyckte det var fina ungdomar. Det känns alltid skönt att hörs som förälder. Efter gudstjänsten hade vi folk hemma på mat och fika. Maten räckte och alla var nöjda. Det var en bra helg även om det är skönt när det är gjort.

Min onda fot har blivit bättre. Idag gick jag en längre promenad för första gången på 3 veckor. Då gjorde det ont ett tag efter men släppte sen. Förhoppningsvis kan jag försöka springa lite snart. Har ju kunnat träna både spinning och styrketräning så det har gått bra men jag saknar löpningen.

Jag är sen ett tag oberoende återförsäljare av Forever Livings aloe verabaserade produkter. Började med det främst för att jag gillar produkterna men även för att prova något för mig helt nytt. Jag har legat ganska lågt men ändå skaffat några kunder. Tycker det är väldigt intressant med hälsa och vad mat och näring betyder för oss. Idag har jag varit på utbildning och lärt mig mer om den del produkter. Nu är huvudet fullt av tankar och idéer hur jag kan och vill jobba vidare med detta. För mig är det väldigt mycket att komma ut ur komfortzonen. Att sätta mål och att komma dit. För det är ju faktiskt så att oavsett om du tror att du kan eller om du tror att du inte kan så har du rätt. Även där sitter det i huvudet och just nu behöver mycket sorteras i mitt huvud.



2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Härligt att du hittat andra träningsformer nu när du har ont i foten. Jag har börjat jogga lite smått och det går bättre på asfalt än i skogen, konstigt nog, för mitt knä.
Visst är det kul att höra att man har fina barn!
Kram

Lotta sa...

Ja, tänk vad vi styr med huvudet! I perioder tror jag inte jag kan någonting och då kan jag ju inte det heller. Gissar att det är en hel del att gå utanför komfortzonen att sälja någonting, och ibland är det ju så himla nyttigt att göra det. Skönt att foten är bättre! Kram!