söndag 17 augusti 2014

Nu sitter det i foten

Efter att ha sprungit i söndag så blev det en lätt promenad på måndag. Efter det kände jag att det började gnaga på utsidan foten men tänkte inte så mycket på det. Det fanns kvar på tisdagen också och blev lite värre under dagen. Trodde i det längsta att jag skulle kunna springa på kvällen men fick inse att det inte gick. Det onda blev värre och jag kunde knappt gå. På torsdag fick jag bekräftat att det är en överansträngning, pratade med en sjukgymnast på fredag och fick en tid hos henne i morgon. Jag blir så frustrerad, nu när jag äntligen hade kommit igång så bra med löpningen och träningen överlag. Jag har tack och lov hittat alternativ att träna, gymmet funkar ganska bra och spinningen gick också bra. Hoppas nu på att detta snart går över och jag kan springa igen.

För övrigt har jag en bra söndag här hemma. Mannen jobbar, dotter och son är hemma. Jag har tvättat lite, bakat matbröd (för nu är det bakarväder), putsat fönster och läst en del. Försöker att planera och göra undan lite inför nästa helg då sonen ska konfirmeras. Snart blir det en tur till gymmet som inte öppnar förrän kl.16 (!) idag. Sen lite god mat tillsammans hela familjen för första gången på flera veckor.

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Tråkigt när man får ont! Jag kämpar fortfarande med mitt knä och det går långsamt framåt.
Jag har varit på gymmet med sonen nu ikväll. Går på Friskis och de öppnar inte förrän kl 16 på söndagar. Har blivit mer gymträning det sista och jag gillar det. Har blivit motigt att jogga.
Har annars haft en riktig slapparhelg i regnet.
Kram

ullrika sa...

Ååååh, jag har också gått lite sönder. Befarar ett löparknä och det ligger inte alls i min planering :(

Har inte hittat till nåt gym jag känner passar så jag har bara löpningen att ta till. Började ju i våras - bl a efter att ha hängt här i vad som känns som flera år, och blivit inspirerad! - och fastnade nästan direkt. Surt då att få en fånig skada? Det hade jag INTE räknat med!

Hoppas vi båda kryar oss fort. Jag har hittat en sajt med bra stretchövningar, och några styrkeövningar för "löparknän" också :)

Lycka till!