söndag 23 augusti 2009

Bloggångest.

Har nu suttit en stund och kollat alla bloggar jag brukar besöka. Funderar nu på om jag ska skriva ett inlägg ( och det gör jag ju). Vad ska jag skriva om då? Har på slutet haft lite kluvna tankar om bloggandet. Vad har jag att skriva om? Vem skriver jag för? Vem vill läsa det jag skriver? Är det viktigt om nån läser? Borde jag ha mer bilder och isf på vad? Känner inte att jag har ett hem att " visa upp" på bloggen. Där ungefär befinner jag mig just nu i bloggandet. Tiden får nog utvisa vad jag vill tror jag.

Helgen har varit bra. Igår plockade jag och mannen 12 liter lingon som sedan har rensats. En del har blivit sylt, en del ligger i frysen och en del fick svärföräldrarna.
Vi hittade lite kantareller också. Det brukar inte jag hitta så det var riktigt kul.

Idag har sonen spelat fotboll. Bortamatch ca 8 mil bort så det tar en stor del av dagen, speciellt när man inte hittar dit!

Skulle kunna tänka mig att vara ledig en dag till, men det blir säkert helt ok att komma till jobbet också. Sonen tyckte det var bra att han haft roligt under helgen för då går den fort och det blir skola igen. Det var väl ett bra betyg till skolan!

10 kommentarer:

Kerstin sa...

Oj lingon och kantareller och sonen som "längtar" till skolan - låter som en bra helg!! Mellanstadiet är nog OK, så låter det här hos mej också:)

Kerstin igen! sa...

Läste föresten om loppis i J-fors, hör av dig om du ska dit - kanske man har tid att hänga på! Skulle i alla fall va kul.....

♥ Pia... sa...

Hmmm jo du..inte vill man visa hemmet bara så där..nääpp ja visar skräpet i stället..jaapp..vad ska man skriva och för vem??..ja det undrar man oroligt...fast JAG skriver för mej och om sen någon läser ..helt okej för mej och om någon sen kommenterar..ja då blir ja glad.......jag har det som en skriva av mej och så blir det en hel roman blogg:)..sen att det slinker in en jäkla massa bilder..det är en annan roman..:)..näääpp du nu ska vi sova va..syns ..Pia

Pillargontanten sa...

Blogga för din egen skull du, nån ångest för det ska man inte behöva känna, vill olk läsa, så gör de dt, oavsett vad man skriver.
Jag läser hos dig :O)
Kram!

Grodmamman sa...

Vet du vad?!? Se bloggen som något du skriver för dig själv. Jag ser min blogg som en slags dagbok, där jag även kan ha med bilder. Mitt hem är inte perfekt och det är sällan jag visar bilder därifrån, förutom detaljbilder. Men det är min blogg och där bestämmer jag!:)
Kram

Vera sa...

Asch du...det är bara att svamla på. Jag lovar att läsa....hihihi. Själv brukar jag gå i bloggstrejk när jag inte känner för det. Periodare som man är......
kram kram

Lallis - liv och leverne sa...

Skriv när du känner för det. Det är så det måte få vara för att det ska kunna vara kul tror jag:)
kram Lallis

ullrika sa...

det är klurigt det där med "vad man vill" med sitt bloggande. de allra flesta verkar vilja vara personliga utan att vara privata, det kan vara en klurig balansgång att vandra på.

promenader på landet sa...

Hej vad kul med en bloggande förskollärare! Jag jobbar på förskola 1-5 år och stortrivs. Jättefin blogg du har! Kram Maria

Hemma hos Razzel sa...

Jag tycker om att läsa bloggar som blandar lite av varje. Personliga tankar o funderingar blandat med lite "ytligare" bilder och tankar om inredning o dyl. Bloggar som bara innehåller det ena blir lite tråkiga. Själv skriver jag om det som känns aktullet just då - så det blir allt från min cancer till nya blomkrukor.. ; )