söndag 9 augusti 2009

Ett av tre!

Igår var min pappa och bror här och hjälpte mannen att sätta in det första av tre takfönster. Så här såg det ut i innan de började.



Takpannor är bortplockade och hålet är gjort. Kändes lite pirrigt att göra hål i taket måste jag säga.
Själva fönstret är på plats. En del jobb runt omkring återstår ännu. Jobbarna visar ju inte sin bästa sida, men det är vad jag kan tänka min att visa på bloggen :-)

Och så här blev det inne med ett fönster. Skönt, nu kan mannen få både ljus och luft när han ska jobba däruppe.


Det blev en lång arbetsdag, men de hann klart och det var nog bättre än de hade förväntat sig.
Nu är det två fönster kvar. De är lite värre att få på plats. Vi bor i ett sutteränghus så fönstret idag sattes in på baksidan där det är en våning. De andra ska vara på framsidan där det är två våningar. Funderar på att hålla mig hemifrån när de ska sätta in dem.
Första arbetsveckan är avklarad och har varit helt ok. Imorgon kommer alla kollegor tillbaka och förhoppningsvis även lite mer barn. Jag tycker inte om när det är för lugnt på jobbet.
Vet inte riktigt vad dagen idag kommer att innehålla. Sonen skulle ha spelat fotbollsmatch, men han har varit sjuk så han ska inte vara med. Vi får se om vi åker och tittar.
Dottern sover hos en kompis så henne ser vi nog inte på hela dagen skulle jag tro.
Ute är det varmt men solen vill inte riktigt komma fram än. Men vi hoppas att den kommer!
Ha en bra söndag!

7 kommentarer:

Grodmamman sa...

Kul att det händer saker på er vind!
Jag ska börja jobba imorgon och det känns faktiskt ganska ok. Får väl se hur det känns när jag väl kommer dit!:) Börjar kl 09.00 och kl 10 kommer min första inskolning!
Kram

♥ Pia... sa...

Halloj där..i möra kommer jag:)..puih..då var det dax då..sex veckor tillända..bara så där..??..men liiiite har jag gjort iallafall..men som sagt..carpe diem har jag gjort väldigt mycket...vad roligt för dej att det går framåt så bra på vinden..ska bli roligt at få inreda sen du då...nää nu ska jag dra dammsugaren ett varv...karl klipper gräset..vi har varit ute och motionerat..kanel runt och lilla banan runt..det var svettigt värre kan jag lova..så nu är det lika bra att köra färdigt...kram och syns i möra..Pia

Vera sa...

Looking good du!! Blir ju såå fint. Idag har jag käkat glass.... i Morokulien!! Det du!

Kerstin sa...

Duktiga karlar du har runt dej!!
Ja i morgon är det dags för mej också att återgå till "verkligheten" - det får gå bra även om man vänjer sig vid lediga dagar.... Snart är det som om man hade varit där hela tiden!
När kommer resten av fönstren?? Så att jag vet att jag ska undvika titta, menar jag!! :D
Ha en trevlig vecka!

ullrika sa...

åååh! takfönster... vill också ha!!

men vad modiga/duktiga ni är som fixar själva. det hade vi aldrig vågat!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hej hopp!!
så bra att få hjälp!!!
blir nog kanon..o ljust!!

kram Millemamsen♥

emmalill sa...

Snyggt med ett takfönster, kan tänka mig att det gör mycket för ljuset i rummet.

Emmalill