söndag 16 augusti 2009

Hamnfest och mera fönster.

Så var det söndag kväll igen, en helg går allt otroligt fort.
Igår var hela familjen på Hamnfesten och såg och hörde EMD och Tomas Ledin. Vädret var ihållande regn så trots regnställ var vi rejält blöta. EMD var bättre än jag hade väntat mej och Ledin var helt otroligt bra. Han spelade alla bra gamla låtar.

Idag vaknade vi till blå himmel och bror, far och man kunde få in det sista av våra tre takfönster. Det har gått över förväntan och känns skönt att det momentet är klart. Det blev så mycket trevligare att vara däruppe nu.

Sonen har spelat fotbollsmatch idag och det blev den första förlusten i seriespelet, 2-3. De hade nog inte riktigt vaknat till efter sommaruppehållet än, men det är ju bra att inte alltid vinna också.

Jag hade tänkt att få mycket gjort under helgen eftersom jag inte hinner nåt under veckorna nu när jag jobbar. Det har inte blivit alls mycket gjort men strykhögen och alla andra högar ligger väl kvar skulle jag tro.

Imorgon väntar en ny arbetsvecka, nu kommmer de flesta barnen tillbaka och vi får även nya barn. Spännande!


Trevlig kväll!

4 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Blir nog kanombra med de takfönstren du :O) Ser fram emot bilder sen, när de är på plats allihop :O)

Grodmamman sa...

Skönt att fönstren är på plats, kan tänka mig att det är annorlunda att vara där uppe nu!
Vi har fullt upp med inskolningar hos oss redan, så dagarna går ganska fort. Ikväll ska vi på uppstart med jobbet, hoppas på god mat då jag egentligen inte har lust att gå!:)
Kram

ullrika sa...

Ledin är ingen favorit, men gamla hits har han på hög och det är roligt att han plockar fram dom! EMD är väl ett bra lajvband? pojkarna kan ju sjunga, och kanske t o m dansa lite?

Britt sa...

Hej!
Såg spår av dig inne hos mig så jag var tvungen att kika in på din mysiga blogg. Kul att det är så många värmländskor.:-)

Såg att ni varit på Gammelvala, det brukar vi också försöka hinna med under sommaren, mysigt.

Kram Britt