söndag 6 september 2009

Ännu en helg.

Den här helgen tycker jag faktiskt att jag har hunnit med riktigt mycket.
Igår började jag och dottern med ett besök på en höstmässa. Där stod bla Sara-Drullputta, Pia-Vardagsrummet och Annas tankar o funderingar och sålde sina fina skapelser. Jag köpte en toalettskylt, tändsticksask mm. I övrigt var det mest skräploppis i mitt tycke. Och så fanns det massor av frukt och grönsaker, så det blev det också en del.

Sen var det dags för sonen att spela fotbollsmatch. Återigen blev det en vinst i inomhushallen. Tur att den finns för på planerna behöver man simfötter i stället för fotbollsskor.

Avslutade kvällen med god mat och dryck, sen blev det Wallander - Skulden för mej och mannen. Har sett de flesta Wallanderfilmerna och tycker de är helt ok.

Idag har jag varit ensam hemma större delen av dagen. Sonen och mannen började med att och på Lufsarna (Mulle för större barn). Sonen åkte sen med en kompis hem och mannen åkte och jobbade. Dottern har varit med en kompis hela dagen.

Jag har tagit det lugnt men ändå fått en del gjort och det känns skönt. Först tog jag tag i min strykhög som inte har försvunnit trots att jag väntat så länge. Därefter en promenad i solen och det var faktiskt riktigt varmt. Sen njöt jag en stund i solen med en tidning. Har också hunnit med lite småplock här och där. Inga större projekt utan små saker som liksom aldrig blir gjorda.

Sen var jag ju tvungen att se på premiären på Ensam mamma söker. Känns som att det börjar bli lite uttjatat men jag kommer säkert att titta i alla fall.

Nu ligger barnen i sina sängar och jag väntar på att mannen ska komma hem. From september jobbar han till kl.22 istället för 21 på sina kvällspass och det är ganska stor skillnad.

Imorgon väntar en ny vecka. Mitt arbetslag börjar den med planeringsdag. Det har vi en gång i månaden och det är otroligt värdefullt att ha en dag att hinna prata och planera.

Ha en bra vecka!

2 kommentarer:

Sara sa...

Förstår inte det där med att stryk högen inte försvinner... ;)
Härligt med en helg som man hinner med mycket på känns som man får mer kraft inför veckan som kommer då.. på något konstigt sätt...

Kram

Grodmamman sa...

Tog också tag i min strykhög igår!:)
Vad skönt att få en planeringsdag. I mitt nya arbetslag hinner vi aldrig prata ihop oss och det är himla frustrerande. Det finns inte tid nu när vi har inskolningar.
Kram