söndag 20 september 2009

Som det var tänkt.

Ja helgen blev nog ungefär som jag hade tänkt mej. En sväng på stan med barnen i går. Sonen har spelat kornett i ett år men ville nu inte fortsätta. Han ville nu spela ukulele i stället. Det kan man inte spela på musikskolan, men vi kom överens om att köpa en ukulele och kunna spela lite här hemma. Denna införskaffades alltså i går, röd och fin, och sonen var jättenöjd.
Sen fortsatte jag och sonen att plocka iordning på hans rum. Vi började för ett bra tag sen men blev inte färdiga. Vi hann inte riktigt färdigt igår heller,men en bra bit på väg. Promenad med grannen blev det också. Kvällen avslutades med Här är ditt liv.

Idag fortsatte vi greja på sonens rum och nu är det klart. Dammat, golven dammsugade och skurade, fönstrena putsade. Skönt att det är rent och städat åtminstone i ett rum.
Promenad blev det idag också. Tvättmaskinen har blivit körd några gånger och strykhögen är borta.

Har också läst lite inredningstidningar och slappat som jag skulle :-)

Mannen har jobbat och barnen har varit med kompisar.

Nu blir det Ensam mamma söker och därefter Kommissarien och havet.


Ha dé!

6 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Ukulele är ett roligt instrument :O)
Låter som ni haft en mysig helg!

♥ Pia... sa...

Ah...så kul..nu får man lite musik på jobbet nån dag då kanske:)...för inte kan väl du låta bli den....kommisarien kika jag på med nu..paus just nu...hej..Pia

ullrika sa...

jösses sicken produktiv helg! jag blir alldeles matt :)

Grodmamman sa...

Här spelar inget av barnen instrument, har inte ens frågat efter det. Själv spelade jag piano när jag var yngre.
Skönt när man har rensat barnens rum. Sonen rensade sitt rum ordentligt för någon månad sedan och idag pratade dottern om att hon ville ta bort mer saker hon också.
Har också försökt se Kommisarien och Havet, men jag stör mig så himla mycket på den dåliga dubbningen så jag har än inte sett ett helt avsnitt!:)
Kram

Hemma hos Razzel sa...

Tack för hälsningen! Låter som en riktigt skön helg.
Här tutar det på nu när frk F börjat spela Saxofon..

Anonym sa...

Som du sa...bakgrunden var botta:) Pia