onsdag 30 september 2009

Vart tar tiden vägen?

Tycker att september precis har börjat och nu är den slut! Fattar inte att det går så fort. Har inte haft nån värre inspirstion att blogga på ett tag. Jag tittar in hos er men är dålig på att kommentera och skriva själv.

I helgen var jag och en kompis till Göteborg och gick på Bokmässan. Det var en lång dag men mycket trevligt. Skönt att komma hemifrån och bara vara. Vi hann med en liten tur på stan också innan bussen vände hemåt.

På söndagen hade Friluftsfrämjandet familjedag så då tillbringade vi en stor del av dagen där. Det var också en hel del här hemma. Nu är snart alla fönster putsade och jag har "gjort" höst.

I våras var vi ju några som påbörjade "Projekt äta rätt och motionera" tillsammans på jobbet. Det har väl blivit lite olika resultat för oss kan man säga. Jag funkar så att jag kan vara jätteduktig ett tag och följa ett program till punkt och pricka för att sen släppa det helt. Det är ju definitivt en modell som inte funkar för att gå ner i vikt och hålla den! Just nu känns det som om mina tankar ständigt kretsar kring mat och vikt. Vikten i sig, siffrorna på vågen, har inte så stor betydelse, utan hur jag mår och vilken bild jag har av mig själv. Egentligen mår jag alldeles utmärkt, jag har en underbar familj, ett jobb och jobbarkompisar som jag trivs med, vänner osv. Men sen kommer ändå det där att inga kläder passar, finns inget i garderoben, det är inte kul att köpa kläder ...... Träningen har jag kommit igång hyfsat med så jag vet ju att det är maten som ska till. Valet är mitt och jag vet hur jag ska göra ändå så blir det inget för mig.
Någon som kan ge mig en spark i baken för att komma i gång??

Ja det blev ju ett skapligt långt inlägg, jag som inte tyckte jag hade nåt att skriva om! Det var väl inte så positivt men det är där jag befinner mig nu.

Imorgon väntar en hel dag med föreläsning, hoppas den är bra.

7 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Haaj du, vell du ha en spark..boink..där satt den..det var lite hårt men det gick ..kan de bero på att det INTE var så mycket ..**** :)... där bak... nu får vi höppes at ni får de kul och att det är intressant i morn..själv ska jag ta en svängom med dammsugaren..hur kul är de på en skala ..ha de, syns på fre..kram..Pia

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Pillargontanten sa...

Här kommer en peppspark, även från Värmskog!
Jag äter enligt LCHF, har gjort över ett år nu, just nu står min vikt stilla, men det har hjälpt mig ner, plus att kroppen fått en annan form (Magen borta) Kunda va nåt att prova, inte så krångligt, och bara gott!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men hjälp!!!!!!!!!!!
NU skäms jag rejält!!! Så pinsamt!!

KUL KUL KUL ska det va!!!!

o inget annat!!
bra du säger till...tänk om jag gjortså på fler ställen:///

Grodmamman sa...

Skulle behöva en spark själv!:) Står och stampar på samma vikt, men skulle vilja ner åtminstone tre kg till. Vi kanske kan sporra varandra?!?:)
Lycka till i alla fall!
Kram

Domus Dulcis Domus sa...

Vem skulle inte vilja ha en spark där bak. Har också några kilon jag skulle vilja få bort. Som grodmamman säger vi får väl peppa varandra. Jag försöker peppa mig själv med min träningslista, blir lite prestige i att ha så många dagar som möjligt där man har tränat. Sen är det en annan sak med maten.... Kram Ulrika

ullrika sa...

det där med spark är rätt svårt. det är trots allt den bak som tar emot aldrig så många sparkar som måste ur vagnen :) men, det kommer den göra! det är jag säker på! - eller så gör den inte det men det är väl ingen enorm skada skedd ändå? bara du mår bra!

hejja!