torsdag 1 januari 2009

GOTT NYTT ÅR!

Nu är det nytt år igen. Nyårsafton firades tillsammans med två andra familjer hemma hos oss. Det blev mycket god mat och dryck i trevligt sällskap. Vi var också ute sköt raketer. Föräldrarna gav upp vid tvåtiden, barnen höll ut en stund till, så vi var nog i säng strax efter kl. tre.
Idag började jag och mannen dagen med en tur på långfärdsskridskor redan kl.10, bara av den enda anledningen att han skulle iväg och jobba sen. Jag provade långfärdsskidskor för första gången i går och det var faktiskt kul.
Vi har också hunnit med att fira mannen lite på hans födelsedag.
Lite röj efter gårdagen har det också blivit.



Nu ska jag förbereda lite inför resan till Trysil. Vi åker dit på lördag tillsammans med en annan familj och stannar en vecka. Det ska bli kul.
Bilden ovan är från Trysil förra året när vi var där, då hade vi kanonmycket snö och jättebra backar. Hoppas det är lika bra i år.
Det här blir nog mitt sista inlägg innan vi åker, så hörs vi om en vecka drygt.

7 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej...vilken fin bild..hoppas du får lika mycket snö i år oxå..ha de såå gött..och kom ihåg vad jag skrev här om dagen..bryt inga ben nu:)..syns på nya stället ..PIA

Grodmamman sa...

Har också varit i Trysil! Så vacker bild, vad man blir sugen på att åka till snön!:)
Ha en bra vecka så hörs vi!
Kram

Sara sa...

Hejsan
Så härligt det låter både med lånfärdsskridskor och Trysil. God fortsättning.
Kram Sara

Lena sa...

Halloj!! Vi ses väl inte förrän efter din resa så jag hoppas du får det härligt!! Glöm jobbet och bara njut!! Gott nytt år och god fortsättning!! // Kram Anna ♥

Lallis - liv och leverne sa...

Ha det så himla härligt i Tryslil:)
Kram Lallis

ullrika sa...

ni får det säkert precis lika fint i år. högt i tak och härlig vit snö i massor!

trevlig resa!

Isabelles moster sa...

Hej!
Ni hade också en bra nyår verkar det som! Åh vad skönt att åka till Trysil o åka skidor! Ni får ha det så bra däruppe!
Kram C