måndag 19 januari 2009

Funderingar.

Idag är en sån där dag när alldeles för mycket tankar försöker samsas i mitt huvud. Jag blir så facinerad av att "alla" verkar hinna med så mycket när man kollar runt bland alla bloggare. Egentligen är det väl så att jag gör lika mycket men det är lättare att se allt som man inte hinner och orkar. Försöker lära mej att se det positiva.

För ungefär fyra år sedan gjorde jag ett viktväktarryck. Gick då ner ca 12 kg. Skulle aldrig mer gå upp dessa kilon. Idag står vågen på nästan samma vikt. Det känns så oförklarligt att jag ändå "hamnade" där igen. Nu ska jag verkligen försöka hitta all motivation jag kan för att få bort dessa kilon. Jag vet bara inte var jag ska hitta den, fastän jag inte mår bra varken fysiskt eller psykiskt av att vara den jag är idag.

Jag har skrivit tidigare om vårt vindsprojekt, att inreda vår vind. Arbetet har legat nere under julhelgerna och det kändes helt ok. Så vaknade jag i natt och kände mej jättestressad över att vi inte kommer nån vart. Låg nog vaken ett par timmar och grubblade på detta. Och till vilken nytta???

Det kanske inte verkar så mycket men det känns alldeles för mycket i mitt huvud.

Nu tar vi nåt positivare. Jag fyndade på Hemtex idag. Har länge velat ha nya gardiner i vardagsrummet, men inte hittat några. Men nu när julgardinerna skulle ner så skulle nya upp! Väl på Hemtex hittade jag en duk som jag länge tittat på nu sålde den för en tredjedel av priset. Ibland lönar det sej att ha beslutsångest. Hittade också panelgardiner som var ok. Sen hittade jag gardinerna jag ville ha! Men det var en duk :( Jaja jag är ju hyfsat bra kompis med symaskinen så det går väl att förvandla en duk till gardiner. Jag köpte panelgardinerna också (70% rabatt), beslutsångesten ni vet:). Så ikväll borde jag ha sytt gardiner men istället sitter jag här och rensar min hjärna och det känns ganska bra.
Nu ska jag natta barn och kolla lite på idrottsgalan. Hoppas att Anders Olsson får Jerringpriset. Har läst boken om honom, vilken otrolig människa.

6 kommentarer:

Lena sa...

Halloj vännen!! Jo du...det rör sig i skallen både här och där!! Vi får väl slå våra kloka huvuden ihop så kanske det händer ngt. Stor KRAM // Anna ♥

♥ Pia... sa...

Hej...ja jädrar vad vi ska slå våra kloka ihop!
Jag har ....slutat äta godis..iallafall denna veckan:)....ja ..var det lugnt och inte rörig på jobbet idag nu då:)..när inte jag va där.....Vi syns te torsdagen..kram....PIA

Grodmamman sa...

Den där viktväktarresan har jag också gjort!:) Gick ner 16 kg och har nu gått upp ca 7 kg av dem. Målet är nu att gå ner dem till sommaren i alla fall. Men, gud vad tråkigt det är!:) Jösses, vad jag har tränat min karaktär idag.
Roligt med alla fynd på Hemtex. Skulle också vilja gå dit, men plånboken stoppar mig.
Kram

Isabelles moster sa...

Hej!
Usch jag håller med dig, vaad jobbigt det är när såna tankar upptar ens hjärna... Och det är så svårt att bryta det negativa tänket i bland. Men då kanske man ska tänka klart på det o få det ur världen, eller jag vet inte men kanske för att kunna lämna det.. Men det är hemskt att vakna o komma på ngt för då är det kört att somna om.. iaf för mig. Men för tillfället sover jag rätt gott men vips, så vänder det lika snabbt igen..
Det där m vikten är ett aber!! Fan rent ut sagt, det tar verklugen upp huvudet... Nu har jag väl kanske ingen övervikt så men jag känner mig ruskigt otränad... Däremot tänker jag faktiskt inte lika mycket på vikten i sig, utan att man faktiskt ska hålla sig i nån sånär form för med tanke på framtiden... Det är inte bara det att vara smal för mig utan att faktiskt må bra, mest psykiskt...
Ja ja hur som helst, så är det nog inte nyttigt att endast tänka på sin vikt, mera på sin familj o att man har varandra!

Ha en skön kväll, kram kram C

Grodmamman sa...

Man kan inte orka allt samtidigt! Du har ju fullt upp på jobbet nu och då tar det all din tid och kraft. Vänta ett tag så kommer orken till annat tillbaka!:)
Här läste jag kursplanen till min kurs häromdagen och började undra vad jag har gett mig in på!:) Det är jätte intressant och inspirerande, men nu börjar uppgifterna komma och när ska man hinna med dem?!? Det löser sig, men ibland kan jag bli lite stressad och nervös över det.
Kram

www.nestorforlag.se sa...

Känner igen det där med tankarna, men har man för mkt att göra blir ju inget gjort. Kram