måndag 3 maj 2010

Beslutsångest.

Idag blir det ett deppinlägg. Helst vill jag ju vara positiv och ta vara på det som är bra på bloggen, men livet är ju inte alltid så.
Har kommit igång ganska bra med både vardagsmotion och träning tycker jag. Men inte går jag ner i vikt inte. Tyckte förra veckan att jag åt hyfsat bra mat i lagom mängd, men vågen vägrar att röra på sig. Skulle vilja gå ner ca 6-7 kg. Det är ju inte så mycket egentligen, men när kilona sitter där och alla kläder är trånga och det man provar är jättesnyggt, tills det kommer på, då blir det för mig ett problem som upptar mer och mer tankeverksamhet. Jag vet ju att jag kan, jag har gjort det förr. Ska jag försöka ytterligare ett tag på egen hand? Ska jag ge upp och acceptera att jag inte klarar det? Har också funderat på att gå med i Viktväktarna online. Jag har flera arbetskamrater som går på deras möten och når bra resultat. Så här snurrar mina tankar just nu och jag har som sagt beslutsångest. Tar tacksamt emot råd :)

Valborg firades traditionsenligt med grillning vid grannarnas grillplats. Det regnade av och till,men vad gör väl det. Vi var några stycken som gick i väg och lyssnade på manskörens vårsånger och vårtal.

Lördagen spenderade jag och dottern i Karlstad. Hon behövde bla regnställ och gummistövlar. Vi hittade detta och en hel del därtill. Skönt att ha en heldag på tu man hand.

Igår jobbade maken och jag fick en hel del undan röjt här hemma.

Idag har maken varit ledig och jobbat på vinden. Sakta men säkert går det framåt, men det är mycket jobb kvar.

Nu ska jag läsa alla bloggar jag inte kunde läsa igår när Glocalnet krånglade med oss.

5 kommentarer:

Grodmamman sa...

Jag hade kunnat skriva detta inlägg jag med!:) För närvarande promenerar jag minst 30 min varannan dag och joggar 5-6 km varannan dag. Känns jätte bra, men förra veckan visade vågen uppåt!!! Snacka om depp!:) Bestämde mig för att jag till att börja med ska vara nöjd med att jag motionerar så bra och så får det andra komma sedan, men det är inte lätt att tänka så varje dag!
Du ska göra det som känns bra för dig och är det VV så gå med där.
Kram

Pillargontanten sa...

Hörru, jag äter enligt LCHF och mår jättebra av det! Har faktiskt gjort det sen september 2008, och har gått ner de där kilona som sitter runt magen....
Prova vet jag, finns några käcka länkar i min bloggroll.
Birgitta Höglund - underbara recept och kostdoktorn :O)
Lycka till!

Sara sa...

Hejsan

Jaga tränar mycket, 3-4 gånger i veckan. Det jag tror på är att motionera och då genom promenader på 1 timme eller mer. När det gäller maten kan du försöka dra ner lite på kolhydraterna, ät protein o fett. GI-metoden alltså.
Lycka till!

♥ Pia... sa...

Njaa det var flera tips det, lilla vän..och det är säkert inte så dumma tips....men om du frågar mej så..blir svaret inte lchf och inte gi...:)..fast å andra sidan så har jag inte povat de där heller..jag kör som jag gjort en tid nu och tror ändå att det som inte är för krångligt och inte behöver bli så ensidigt ..är bäst..du vet det där lagomt är bäst:) tallriksmodellen och liiite propoint dä gör susen..sen att man får hålla på livet ut ..ja de är en annan sak de.. ett litet tips till ..skriv ner under ett par dagar vad och hur mycket du äter..sen kan vi kolla med mina tabeller:)..hur du ligger till..så får vi se ..om du vill..fråga gärna ger så gärna tips och råd..samt stöd...och vips så är de där extra kilona borta...tror nog du är på go väg med dina motionsrundor...vänta du så ska du se att det lossnar ..NU:)..visst du kanske inte sa hej då..men de tänkte inte jag på...ha de gött..kram från ..mej..

Vintage sa...

Känner igen mig i det du skriver! Har försökt gå ner lite i vikt men utan resultat.Jäkla att det ska vara så svårt! Kramar Susanne