lördag 22 maj 2010

Nu ska jag lyckas visa några bilder från vinden. Här ser det inte så färdigt ut, med isolering och plast.



Ena sidan nästan klar. Vi valde granpanel med v-spont, tror jag den heter.




Här är andra sidan med fönstret. Allting är ju så fruktansvärt tidsödande däruppe. Det är inget lätt snickrande minsann. Det är tur att vi har pappa snickare som kommer och grejar ibland. Nu är taket i sonens rum nästan klart och då är det faktiskt inte så mycket jobb kvar i hans rum sen. Nu börjar vi se slutet på projektet, även om vi inte räknar med att vara klara förrän i höst.



Här ser man väggen mellan sonens rum och allrummet.



I torsdags var vi iväg på Vårruset ett gäng från jobbet. Min målsättning var att orka springa hela loppet. Solen hade lyst hela dagen och det var varmt och skönt. Men på vägen dit började det regna och det regnade och regnade. Som tur var var det ju ändå rätt varmt. Det var otroligt mycket folk ca7500, så det tog ett tag att komma iväg. Jag var väldigt nöjd när jag nådde målet och faktiskt hade sprungit hela vägen. Efteråt fick vi picknick i det blöta. Det var inte helt fel att komma hem och duscha sen :)
Igår var vi på 2x50 årsfest. Mycket folk, inte så många som vi kände, men vi hade trevligt ändå. Idag har vi gått en promenad, handlat lite till trädgården, grejat lite i trädgården och nu jobbar maken.
Jag skulle så gärna vilja få i ordning i trädgården, men vet inte hur jag vill eller kan ha det. Jag får nog be om hjälp av nån vänlig trädgårdsmänniska. Kanske kan jag få lite inspiration om jag tar enliten bloggrunda.
Ha en bra kväll!








4 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Va spännande, det bli fint på vinden :O)
Jag hoppade över vårruset jag... Latmask :O)
Trädgården, ja du, tänk om trädgårdsfen kunde komma....

Grodmamman sa...

Kul att det har hänt så mycket på vinden!
Bra att du orkade springa hela Vårruset. Jag har varit dålig på att jogga den här veckan, men ska försöka komma ut imorgon.
Här har sonen klippt gräset idag och jag har rensat rabatten och halva häcken.
Kram

♥ Pia... sa...

Men se där ...och oj vad det har hänt saker för er..vad kul och vad fint det kommer bli....ha en fortsatt trevlig pingsthelg..kram..Pia

Matilda sa...

Hej! Vad kul att du har hittat in till mig.=)
Det stämmer nog att du känner min syster. Vi bodde i Mölnerud när vi var små. Numera bor hon i Sthlm, som du kanske sett på bloggen, och har man och två söta små barn. Mannen är väl kanske inte så söt, men han är väldigt snäll. ;)

Jag bor i Smådal, nedanför underredsbehandlingen, i en liten stuga på ett rum o kök.

Johanna kommer nog att komma igång med bloggandet så småningom men just nu sitter hon utan dator.

Nu får vi se om jag kan komma på vem du är.=)

Kram, Matilda♥