torsdag 27 maj 2010

Fullt upp.

Nu är det redan torsdag igen. Den här veckan är fulltecknad minsann. Måndag kväll hade jag utvecklingssamtal, tisdag fyllde mamma år så då var det kalas, onsdagkväll - utv.samtal, torsdagkväll - avdelningsmöte, lördag - städdag på samfällighetslokalen, kalas för en farbror som fyller 80 år, söndag - sonen har bortamatch. Sen finns det ju några borde och måste här hemma också, men det har inte blivit så mycket med dem. Men vid den här tiden på året villinte tiden riktigt räcka till för att göra det jag vill och att njuta av livet. Som tur är så vet jag nu att den här perioden är övergående och jag kan även ta det lugnare än vad jag gjort förr.

Appropå utvecklingssamtal så har jag ju skrivit om dotterns. Nu har vi varit på samtal med sonen också. Han hänger också med bra och jag var positivt överraskad över hur långt han hade kommit i strävansmålen. Däremot har han lite svårt att sitta still på stolen. Detta tyckte han var lite jobbigt och funderade en del på det när vi kom hem. Så tyckte han att han hade en bra lösning -Om jag vänder på stolen så jag har ryggstödet fram så kan jag inte väga på stolen. Det tyckte jag var bra tänkt och visade på vilja från hans sida att lösa problemet. Han pratade med fröken nästa dag och hon tyckte inte att det var en bra idé. Han visste inte riktigt varför hon inte tyckte det. Jag tyckte iaf att det kändes stelbent. Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska prata med henne igen.

Imorgon har jag sovmorgon och börjar inte förrän 8.30, det ska bli väldigt skönt. Nu ska vi bara se om Anna går vidare till finalen på lördag.

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Nää det gjorde hon inte...karln min kom just och sa det att hon inte gjorde et..det var väl synd..Ett mycket bra förslag din son kom med..och en stelbent fröken..sånna är inte vi:)...nä där stjäl vi barn....
Nja det kommer snart en lugn tid..som tur är..inte har jag lika stressigt som du förstås..
Kommer förmodligen att bli några bilder sen..men inga stora och inga helbilder så där..jag har ju sååååååå bittelitte bad:)..inte som andra ...syftar på..ja du vet säkert..om inte annat så förra torsdagen..
näpp du nu ärre dax för sängen..börjar visst tidigt i morn..

Grodmamman sa...

Tycker att sonens fröken var väldigt stelbent. Varför inte låta honom prova?!? Det går ju alltid att ändra tillbaka!:)
Har också haft en sådan där vecka och nu är i stort sett hela helgen inbokad också, fast med roliga saker!:)
Kram