måndag 2 februari 2009

Två räcker.

Har just tittat på programmet Familjen Annorlunda på TV 4. Det handlade om tre familjer med 5,8 och 10 barn. Det var lite småkul att se och fick mej att känna mej nöjd med mina två.
Det har varit en vanlig dag med jobb och vardag hemma. Lite ovanligt var att ingen i familjen skulle iväg på nåt i kväll. Det är rätt skönt att ha nån kväll när alla är hemma tycker jag, men det kan vara ganska svårt att få till.
Funderar på om jag ska orka börja titta på en Irene Huss film som vi har liggande. ( Vi är med i Lovefilm, där man får hyra fyra filmer för 99:- i månaden). Jag har läst nästan alla böckerna och sett två filmer. Den första tyckte jag var ok, men den andra hade missat alldeles för mycket ur boken. Oftast är väl böckerna bättre. Vad tycker ni, har ni läst, sett eller både och?

5 kommentarer:

Grodmamman sa...

Såg lite av det programmet också och jag blev nästan irriterad på de som hade 10 barn. Tål inte hon p-medel så kan man ju faktiskt fixa till så att man inte får barn på andra definitiva sätt. Det gäller ju att orka ta hand om allihop.
För mig räcker det fullständigt med två!:)

♥ Pia... sa...

Hallo hallo...nää det programmet missade jag..men är glad ändå..åt mina två plus två barn:)..hussfilmena har jag sett..skitbra..inte läst böckerna..böcker brukar vara bäst...nja..nu blir det til att knyta benhögen ..en dag är tillända...en ny dag gryr snart..gonatt..PIA

Lena sa...

Halloj!! Jag såg oxå det programmet, det var kul och jag insåg att det inte var ngt för mig...det skulle kännas lite som jobbet, eller hur? Jag har sett Hussfilmerna och även läst böckerna och böckerna är miljoner gånger bättre, tycker jag,men det är jag det. Jag gillar filmerna oxå...lagom att ligga och slötitta på.

Jag hinner aldrig prata med dig på jobbet, vi jobbar liksom på tvärs. Konstigt!! Kram på dig!! // Anna ♥

♥ Pia... sa...

hej och tack:)...hoppas du får det roligt i stora staden..vi syns som sagt på torsdag..kram..PIA

ullrika sa...

har intet sett där där programmet men efter vad jag hört (och läst) så är det nog lika bra. trots att jag försöker leva efter en icke-dömande princip hade jag säkert haft svårt att hålla nosen stängd... tyvärr. fast egentligen handlar det nog mer om att vilja slippa se den här typen av TV-program än att inte tycka det är okej med tio ungar. om man nu vill ha det.

tjo!