tisdag 17 februari 2009

Två dagar.

Vi är tre kollegor på jobbet som har "utmanat" varann att gå ner i vikt. Alla har kört viktväktarprogram förrut och vet att det funkar. Så igår började vi. Nu har det gått snart två dagar och det går riktigt bra tycker jag. Vi börjar med fyra veckor och känner oss för. Jag hoppas att jag på dessa veckor kommer att ha klarat av de mest "akuta" kilona.





Idag har vi haft Vasalopp på min förskola. De som hade skidor åkte med olika stilar och de andra gick runt. Vi hade både vätskekontroll och medaljer. Barnen var mycket nöjda. Kul att det finns snö så vi kunde genomföra det i år. Vi vuxna blev inspirerade, så på rasten var vi tre stycken som åkte en slinga på knappt tre km. Utan valla gick det lätt både framåt och bakåt!







Imorgon ska vi ha invigning och öppet hus på vår nya förskola. Hoppas många är intresserade och kommer och tittar.





Nu blir det liten bloggrunda och sedan väntar Matte och Bygglov.




6 kommentarer:

♥ Pia... sa...

hallo hallo..jo men visst blev de skidåkning..och fasen vad jag ..inte ..tänker på mat jag å:)..syns i mörn..kram

Grodmamman sa...

Härliga vinterbilder!
Lycka till med vv.
Kram

Lena sa...

Halloj!! Maten går bra..men jag är så GODISSUGEN så jag tror att jag klättrar på väggarna. I en skål i köket ligger en chokladbit och stirrar mig rätt i nyllet varje gång jag går förbi!!!!! Men...än så länge går jag bara förbi!!! Imorgon är en ny dag!! Kram Anna ♥

Anonym sa...

Jaha ja!!
Viktutmaning..... och var hade ni hört talas om det tro?? ;)
Lycka till hörrni!
Här går det rätt ôt skogen tror jag...
Härligt med skidåkning för barna!

Anonym sa...

Kul å träffas idag! Vi kommer nån mer dag å strir med er! :-D Kram kram från Linda å Alfred

Isabelles moster sa...

Åh, vad härligt det såg ut i spåret!
Det är ju verkligen bra motion, ia för flåset..
Det är ju en kanonidé att utmana varandra det blir ju verkligen en grej att kämpa för, det kanske man skulle göra, men då måste man ha ngn att duellera mot.. hihi, jag vet inte om det finns någon som är villig att ställa upp..
Du verkar vara en stark person, det klarar du säkert!
Kram C