söndag 1 februari 2009

Äntligen hittad!

Lite energi har hittats under helgen. Inte så lite heller för den delen. Började lördagen med att uträtta några ärenden på stan. Utan barn, vad fort det går då!
Väl hemma igen tog jag itu med tvättstugan. Där röjde jag ordentligt. Kläder sorterades i olika kassar, för att skänkas bort,sparas eller slängas. Jag fick också ihop en hel del skräp.
Mannen tillbringade dagen på vinden tillsammans med min pappa och de fick riktigt mycket gjort. Sen kom även min mamma och vi åt en god lasange tillsammans. Kvällen avslutades med Körslaget, men jag tycker att Erik skulle ha vunnit.
Idag fortsatte jag att göra klart i tvättstugan så nu känns den som ny. Jag har ocså hunnit med att läsa lite kurslitteratur ( jag går en kurs som heter Småbarnspedagogik).Efter maten blev det ett Pump-pass. Nu börjar det kännas lite bättre att träna igen.
Sen bakade jag bröd och gjorde müsli. Mannen har varit på vinden och barnen har lekt med kompisar. En helg som jag är jättenöjd med.
Äntligen ska jag visa några bilder. Jag köpte en ny lampa när jag var på IKEA i torsdags. Ja har länge varit väldigt sugen på denna lampa, men det har inte blivit av. Nu blev det av. Mannen tyckte att vår tidigare "fjällstugelampa" var helt OK. Det tyckte inte jag. Har är före och efter bilder. Håll med om att det blev finare!






Nu ska jag kolla om jag har sett kvällens Beck-film tidigare.

6 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej mitt i beck pausen..du den lampan är skitsnygg..har en liknade..men skulle kunna tänka mej den du har oxå..det var värst vilkenenergi du fått..gött..haåller du oxå upp med godiset...för det är det ..tror jag iallafall:)...som håller min energi uppe...jag har målat två möbler hos sonen..en svart och en vit..riktigt nöjder ...äh..vi snackar i mörn:)..nu börjer beck igen..kram..PIA

♥ Pia... sa...

oj det blev visst lite tryckfelsnisse ser jag.....

Grodmamman sa...

Härligt att du återfått lite energi!
Så du läser också en kurs, den lät intressant.
Vi har också ägt en sådan där fjällstugelampa, men den är ett minne blott här också!:) Så mycket snyggare det blev med den nya!
Kram

Marianne sa...

Tack för ditt svar. Ska fråga Pia.
Konstaterade att jag sett Beck-filmen. Synd, jag älskar deckare.
Förstår att du är nöjd med helgen. Du har då jobbat på.
Har idetorka idag på bloggande. Får se om det rinner till nåt nytt.
Då ska vi iväg till alla baciller i morgon igen då. Jag jobbar också på förskola och det är så mycket sjukt.Ha det gott

Lena sa...

Halloj!! Du...så mycket du har hunnit med under helgen, starkt jobbat!! Den lampan har jag oxå...i hallen och jag gillar den jättemycket!! Här hemma har det inte blivit mycket gjort, bakade lite på lördagen, men annars var det totalt lugnt. Det var inte fel det heller men det har börjar klia i fingrarna när det gäller en del här hemma!! Typ röjning av diverse förråd. Samlar kraft!! Kram på dig!! // Anna ♥

Lallis - liv och leverne sa...

Skönt med ny energi. Ha en fin vecka.
kram Lallis